"Złotowidząca. Ucieczka" Rae Carson



Leah Westfall ma kochających rodziców, wiernego rumaka i oddanego przyjaciela, który może być nawet kimś więcej. Leah ma także tajemnicę. Wyczuwa złoto. Dziewczyna zdaje sobie sprawę, że to potężny i bardzo poszukiwany dar, a niektórzy mogą nawet zabić, żeby mieć kontrolę nad złotowidzącą. Nagle dziewczyna traci wszystko, co miała. Wyrusza w samotną podróż do Kalifornii, żeby odnaleźć złoto, pomścić śmierć bliskich i odnaleźć swoje przeznaczenie. Na swojej drodze napotka wiele przygód i pozna nowych ludzi, zarówno dobrych jak i złych. "Złotowidząca. Ucieczka" to genialny i wciągający pierwszy tom serii o dziewczynie obdarzonej cudownym, magicznym darem i jej fascynujących przygodach.


Tytuł: "Złotowidząca. Ucieczka"
Autor: Rae Carson

Seria: Złotowidząca
Liczba stron: 384
Rodzaj: literatura młodzieżowa, fantasy
Wydawnictwo: Jaguar



Leah Westfall ma cudownych rodziców, wierną klacz i oddanego przyjaciela, który może być dla niej kimś więcej. Na co dzień pomaga rodzicom w prowadzeniu gospodarstwa, poluje i opiekuje się chorym ojcem. Leah posiada również tajemnicę. Wyczuwa złoto w otaczającym ją świecie. Zarówno złoty pył, małe bryłki jak i wielkie grudy złota. To dar bardzo rzadki i potężny. Dziewczyna zdaje sobie sprawę, że niektórzy źli ludzie posuną się do wszystkiego, nawet do morderstwa, jeżeli w grę wchodzi złoto. Leah nagle traci wszystko, co było dla niej najważniejsze. Postanawia opuścić rodzinny dom i wyjechać do Kalifornii. Dziewczyna wyrusza w samotną podróż w poszukiwaniu złota. Na swojej drodze czeka ją wiele przygód i kłopotów. Leah ma nadzieję, że w Kalifornii będzie mogła byś sobą. Jeżeli tylko przetrwa męczącą i długą podróż. 


Główna bohaterka Leah to dziewczyna sprytna, odważna i mądra. W wielu momentach wykazała się niezwykłą odwagą i sprytem, a także odpowiedzialnością. Ciekawą rzeczą w książce jest fakt, że Leah przez większą część powieści udaje chłopaka, żeby dostać się do Kalifornii. Przez to jeszcze bardziej ją podziwiałam, bo przeszła naprawdę wiele i do tego musiała udawać kogoś, kim nie była. Narracja w powieści jest pierwszoosobowa, narratorem jest Leah, więc to ją poznaliśmy najlepiej. O reszcie bohaterów wiemy mniej, a szkoda, bo większość z nich to postacie bardzo intrygujące. Mam nadzieję, że w następnej części będzie można lepiej poznać bohaterów drugoplanowych. 

 "Kiedy przemilczenie staje się kłamstwem, trudno wszystko odkręcić"

"Złotowidząca. Ucieczka" to świetne wprowadzenie do serii. Mamy tu przedstawienie głównej bohaterki i postaci drugoplanowych oraz opis przebiegu podróży Leah do Kalifornii. W książce brakowało mi trochę akcji, ale mam nadzieję, że w drugim tomie będzie więcej przygód i emocji. Po opisie spodziewałam się, że będzie więcej wątków fantastycznych związanych ze złotowidzeniem, a było ich mało. Jednak nie mówię, że to źle. Było po prostu bardziej realistycznie. Styl autorki jest świetny, widać że Rea Carson bardzo napracowała się, pisząc tę książkę. Akcja dzieje się w 1849 roku, więc pisarka musiała poznać wszystkie wydarzenia, styl ubioru i mowy, jaki był w tamtym czasie. Przyznam szczerze, że autorka świetnie nakreśliła ten świat, czytając książkę ma się wrażenie, że przeniosło się do tamtych czasów i przeżywa się wszystkie przygody u boku bohaterki. Na pochwałę zasługuje również okładka. Jest naprawdę śliczna i klimatyczna! Pięknie prezentuje się na półce.

 "Jak się okazuje, wielki świat ma niewiele wspólnego z małą, płaską mapą"

Podsumowując, pierwsza część serii o złotowidzącej to świetna książka, którą polecam każdemu. Główna bohaterka jest jedną z najlepiej wykreowanych postaci w książkach! Pomysł na fabułę jest bardzo oryginalny i dobrze wykonany. "Złotowidząca ucieczka" to świetna pozycja na jesień. Premiera drugiej części już w październiku tego roku!


Moja ocena - 9/10  

 Bardzo dziękuję za egzemplarz recenzyjny wydawnictwu Jaguar
http://wydawnictwo-jaguar.pl/

44 komentarze :

  1. Świetna recenzja! Sama chętnie bym sięgnęła po tę książkę ❤

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dobra recenzja ! <3 Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ apetytu nabrałam! Wspaniała recenzja. Czekam na kolejne ❤️

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę się chyba rozejrzeć na tą pozycją, mimo, że wcześniej nic o niej nie słyszałam :) Świetna recenzja! :)

    Zostaję na dłużej i zapraszam do mnie :)
    oliviaczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Do tej pory nie słyszałam o tej książce. Whdaje się ciekawa. Gdy tylko znajdę odrobinę czasu, postaram się ją przeczytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubie książki, które lekko czyta się... Przygodowe, romanse, czasami dobry kryminał

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie się czytało recenzję ale książka nie jest moim konika do rozrywki. Czasem lubię poczytać ale czy tą ruszę to nie wiem.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam bardzo, warto przeczytać ;D Powieść bardzo oryginalna! :)

      Usuń
  8. Nigdy wcześniej nie słyszałam ani o autorze, ani o tej pozycji. Opis książki wzbudza moją ciekawość. Świetnie, że książka ci się podobała. Zrecenzowałaś ją pozytywnie, może i ja sięgnę po ten tytuł. ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto sięgnąć po tę książkę, tak więc polecam <3 :D

      Usuń
  9. Nie słyszałam wcześniej o tej książce, ale świetna recenzja! Muszę po to siegnąć :)

    http://start-afire.blogspot.com/2017/09/kylie-cosmetics-moja-recenzja.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie ;D Mam nadzieję, że tobie też się tak bardzo spodoba :D

      Usuń
  10. Nie jestem fanką zbytnio książek bo jestem miłośniczką seriali :D ale ta książka mnie zaciekawiła na pewno jak będę miała okazje to prze czytam ją :*

    OdpowiedzUsuń
  11. Moja ciocia ostatnio czytała tą ksiazkę,chyba jej podkradne :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Narobiłaś mi smaka na tą książkę, chyba niedługo po nią sięgnę :) P.S Świetna recenzja

    OdpowiedzUsuń
  13. Po takiej recenzji bardzo chcę poznać i przeczytać tą książkę! ;)
    pozdrawiam zaczytanaolaakochaczytac.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Czytałam i książka jest suuper !

    OdpowiedzUsuń
  15. Recenzja super, nie słyszałam o tych książkach,ale jak będę miała okazje to przeczytam :*

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ciekawa i rzetelna recenzja :) Może książka nie do końca jest w moim guście, ale w wolnej chwili chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Recenzja jest ciekawie napisana dzięki czemu sama z chęcią przeczytalabym ta książka ;)
    Pozdrawiam !
    moda-naszym-swiatem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Swietna recenzja czekam na kolejne ;-) obs 88 :-)

    https://nataliazarzycka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Zdecydowanie w moim guście, ląduję w liście "do przeczytania"! <3

    OdpowiedzUsuń
  20. świetna recenzja, czekam na więcej:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Brzmi naprawdę interesująco :) Lubię książki z dobrym pomysłem na fabule i niebanalnymi bohaterami ☺️

    Pozdrawiam, she__vvolf 🐺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, sporą zaletą książki są oryginalni bohaterowie ;)

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka