"Bad boy's girl 1, 2, 3" Blair Holden


Tessa O'Connel to nastolatka z wieloma kompleksami. Dawniej przezywana Baryłą przez jej sporą nadwagę, dziewczyna była szkolnym pośmiewiskiem. Teraz Tessa schudła, zaczęła ćwiczyć, a mimo to nie jest lubiana w szkole i brak jej pewności siebie. Do tego jej była najlepsza przyjaciółka, Nicole zaczęła chodzić z Jasonem, chłopakiem, który od dawna podobał się Tessie. Dziewczyna postanawia nikomu nie wchodzić w drogę i nie rzucać się w oczy, aby przetrwać ostatni rok w szkole średniej. Niestety, nic nie idzie zgodnie z jej planem. Dlaczego? Do miasta powraca Cole Stone, brat Jasona i chłopak, który całe dzieciństwo gnębił Tessę. Nastolatka miała nadzieję, że już więcej go nie ujrzy. Ale Cole wrócił po kilku latach nauki w szkole wojskowej. Czy chłopak nadal będzie uprzykrzał życie Tessie? A może staną się dla siebie kimś więcej, zostawiając przeszłość za sobą?

Seria: "Bad boy's girl"
Autor:
Blair Holden
Liczba stron: 1 tom: 424, 2 tom: 317, 3 tom: 272 
 
 
Oprawa: Miękka
Rodzaj: Literatura młodzieżowa, romans
Wydawnictwo Jaguar


"Panie i panowie poznajcie Cole'a Stone'a. Jeden metr i osiemdziesiąt pięć centymetrów czystego zła"

Seria "Bad boy's girl" napisana przez Blair Holden pierwszy raz została opublikowana na Wattpadzie. To aplikacja, gdzie możemy czytać opowiadania napisane przez innych ludzi, ale niekoniecznie autorów. Każdy może tam napisać, co tylko zechce. Są tam opowiadania różne. Niektóre są naprawdę kiepskie, z błędami i literówkami, a także ze słabą fabułą. Ale zdarza się, że na Wattpadzie są prawdziwe czytelnicze perełki. Ta seria właśnie do takich należy. Nie jest idealna, jest schematyczna, ale mimo to wyróżnia się na tle innych opowiadań. Blair Holden stworzyła ciekawą fabułę, bohaterów dających się polubić i niesamowicie zabawne wydarzenia oraz dialogi między postaciami. Autorka pisze lekkim językiem, przystępnym zarówno dla młodzieży jak i dla starszych czytelników. Cieszę się, że Wydawnictwo Jaguar zdecydowało się na wydanie tej serii, bo naprawdę dobrze się bawiłam, czytając o przygodach Tessy i Cole'a, a także o ich miłosnych rozterkach, problemach rodzinnych i szkolnych. Wszystkie wydarzenia zostały opisane w zabawny sposób, więc śmiech podczas czytania gwarantowany!

-Nie bądź taka urocza.
-Nie umiem inaczej.
-Dlaczego nie możesz we mnie rzucić suszarką, jak normalna kobieta?
-Suszarką? Jeśli już miałabym w ciebie rzucać sprzętem AGD, wybrałabym robota kuchennego.

RECENZJA 1 TOMU

Pierwszy tom serii wprowadza nas w świat bohaterów, przedstawia postacie i ich problemy. Pokazuje łączące ich relacje, zarówno te przyjacielskie jak i wrogie. W tej części humoru było zdecydowanie najwięcej, sporo zabawnych tekstów i dialogów, a także sytuacji między Tessą a Cole'em, który próbuje pokazać nastolatce, że może na nią liczyć i nie jest już tym samym chłopakiem, jakim był kilka lat temu. W 1 tomie obserwujemy także przemianę głównej bohaterki, która z zakompleksionej nastolatki zmienia się w bardziej odważną dziewczynę, która wreszcie zaczyna doceniać siebie i ma siłę przeciwstawić się swoim wrogom. Mimo tego, że książka ma ponad 400 stron i jest napisana małą czcionką, przeczytałam(a raczej pochłonęłam) ją bardzo szybko! Miałam wrażenie, że dopiero co zaczęłam czytać, a już skończyłam całą książkę. "Bad boy's girl" to opowieść o bad boyu i zwykłej dziewczynie, którzy zakochują się w sobie, mimo tego, że są całkowitymi przeciwieństwami. Nie jest to ambitna i wymagająca lektura, ale jest to książka, która rozbawi każdego czytelnika.

Moja ocena 1 tomu to 8/10

"Możesz bardzo zranić kogoś słowami. Kiedy już je wypowiesz, nie możesz ich cofnąć. Słowa są jak pociski"

RECENZJA 2 TOMU

W drugim tomie "Bad boy's girl " główni bohaterowie zaczynają razem pierwszy rok studiów. Tessa, zakochana po uszy w Cole'u, wschodzącej gwieździe futbolu wreszcie czuje, że odnalazła swoje miejsce na świecie, u boku ukochanego. Nowa szkoła i nowi ludzie, a więc i nowe problemy gwarantowane. Nastolatka przekonuje się na własnej skórze, że bycie dziewczyną jednego z najbardziej popularnych i najprzystojniejszych chłopaków w szkole ma swoje minusy. Fakt, że koło nastolatka non stop kręcą się ładne cheerleaderki, zaczyna coraz bardziej denerwować Tessę, szczególnie, gdy te wredne laski próbują odbić jej chłopaka. Ale Cole'a nie interesują inne dziewczyny, dla niego ważna jest tylko Tessa. Wie też, że nie będzie mu łatwo przekonać ukochaną, która przez wiele lat miała kompleksy na punkcie swojego wyglądu, że dla niego liczy się tylko ona, nikt inny. "Bad boy's girl 2" skupia się bardziej na problemach Tessy, jej zmiennych humorkach i kłótniach z Cole'em. Jest to nieco męczące, a zachowanie głównej bohaterki momentami cholernie irytujące. Dziewczyna nie zauważa, że swoim postępowaniem czasami rani osoby z jej najbliższego otoczenia. Na szczęście ten tom również jest bardzo zabawny, chociaż pierwszy miał więcej humoru(ale miał też więcej stron). To dobra kontynuacja, chociaż ma swoje minusy.

Moja ocena 2 tomu to 7/10

 "Ale być może na tym polega miłość - na byciu odważnym, choć zna się ból łamanego serca"

 RECENZJA 3 TOMU

"Bad boy's girl 3" to część, której akcja nadal dzieje się na studiach. Związek Cole'a i Tessy zostaje wystawiony na wiele prób, bowiem u obu bohaterów pojawia się coraz więcej problemów rodzinnych. Chłopak głównej bohaterki zaczyna mieć poważne problemy związane ze zdrowiem, które mogą zagrozić jego karierze sportowej. Tessa natomiast ma problemy rodzinne, związane z pracą jej taty. To wszystko sprawia, że nastolatkowie coraz częściej nie mogą się porozumieć. Aby ich związek przetrwał, przydałaby im się rozmowa o zaufaniu i wzajemnej szczerości. Trzeci tom serii skupia się na problemach obu bohaterów. Nie brakuje jednak humoru i zabawnych tekstów. Warto wspomnieć o wątku przyjaźni w tej części. Tessa ma trzy wspaniałe przyjaciółki, Beth, Megan i Cami, z którymi może pogadać na wszystkie tematy. Dziewczyny zawsze wspierają się w gorszych chwilach, a także cieszą się sukcesami reszty. Ten motyw bardzo fajnie wpasował się w książkę, jako odskocznia od problemów Tessy i Cole'a. Niestety, po przeczytaniu tego tomu mam wrażenie, że autorka napisała go trochę na siłę. Historia spokojnie mogłaby się skończyć na drugim tomie, a w serię wchodzi łącznie pięć tomów(4 jak dotąd wydane w Polsce). Miło było wrócić do świata Tessy i Cole'a, poznać ich dalsze losy, ale spokojnie mogło obyć się bez tego, a seria nie straciłaby na wartości. 

Moja ocena 3 tomu to 7/10



Podsumowując, seria "Bad boy's girl" przedstawia przygody nastolatków wkraczających w dorosłość, ich problemy, sukcesy i łączącą ich relację. W każdym tomie jest niesamowity humor, wiele zabawnych tekstów i wydarzeń. Książki mają ładne, młodzieżowe okładki. Polecam zarówno nastolatkom jak i starszym czytelnikom. A ja czekam na kolejne tomy!





Bardzo dziękuję za możliwość przeczytania książek Wydawnictwu Jaguar
https://wydawnictwo-jaguar.pl/

32 komentarze :

  1. Zainteresowała mnie bardzo ta seria książek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super! Mam nadzieję, że jak zdecydujesz się na przeczytanie, to się nie zawiedziesz :D

      Usuń
  2. Mnie też zainteresowałaś. Sprawdziłam,że są dostępne na Legimi, zabieram się za czytanie :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super, że przekonałam Cię do czytania! Miłej lektury :D

      Usuń
  3. Z jednej strony trochę obawiam się tej książki (mam jakieś uprzedzenia do tych opublikowanych "hitów WattPada"), ale z drugiej jestem całkiem zainteresowana. Może kiedyś, w wolnej chwili po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przed przeczytaniem "Bad boy's girl" miałam dokładnie te same obawy, czy to nie będzie aby kolejne typowe opowiadanie z Wattpada. Ale seria zaskoczyła mnie pozytywnie, jest bardzo zabawna i chociaż schematyczna, warto ją przeczytać :D A Cole Stone (główny męski bohater) to idealny kandydat na książkowego crusha haha ;)

      Usuń
  4. Nie przepadam za książkami z Wattpada, na kilku się zawiodłam, ale możliwe, że jak będę miała ochotę poczytać coś lekkiego to sięgnę po tą serię :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie z tym Wattpadem jest różnie, raz książka bardzo kiepska, a innym razem naprawdę warta przeczytania ;) Bad boy's girl to seria, która zalicza się do tego drugiego typu, więc polecam samemu przekonać się, czy się książki spodobają :D

      Usuń
  5. Książka wydaje się dość ciekawa :) Twoja recenzja bardzo mi się podoba :) :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ah na Wattpadzie można odnaleźć mnóstwo skarbów. Cieszę się, że niektóre z nich zostają wydane i dobrze przyjęte przez grono czytelnicze. Czasem najwięksi autorzy kryją się właśnie na takich platformach.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, czytałam już naprawdę dużo fajnych książek na wattpadzie ;D Niektóre zasługują na wydanie papierowe w księgarniach :)

      Usuń
  7. Jak nie bardzo lubię romanse to ta seria wydaję się być naprawdę ciekawa :)

    Pozdrawiam cieplutko ❃
    Aleksandra

    OdpowiedzUsuń
  8. Dużo słyszałam na temat tej serii, ale jak na razie nie mam jej w planach. Rzadko sięgam po literaturę młodzieżową :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To u mnie na odwrót haha ;) Najczęściej sięgam po młodzieżówki :D

      Usuń
  9. W ogólę nie trawię tego typu książek xD Dla mnie ta seria jest baaaardzo kiepska :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że Ci się nie spodobała :( Dla mnie była spoko, szczególnie pierwszy tom :D

      Usuń
  10. Chwilowo z literaturą młodzieżową mi nie po drodze, ale kto wie, co przyniesie przyszłość 😉

    OdpowiedzUsuń
  11. Posiadam te książki na swojej półce i spotkałam się już z różnymi opiniami na temat tej serii. Jedni polecają, drudzy zniechęcają do sięgnięcia po nią. Tak czy siak kiedyś będę musiała przeczytać 1 tom i zobaczę czy mi się spodoba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej samemu się przekonać! :D Oby Ci się ta seria spodobała ;)

      Usuń
  12. Tak już kojarzyłam tytuł, a jak napisałaś , że Wattpad to mnie olśniło, co prawda nie czytałam tych książek, ale bardzo mnie do siebie przekonują i z ogromną chęcią je przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że jak przeczytasz, to polubisz się z tą serią tak jak ja :D

      Usuń
  13. Nie słyszałam wcześniej o tych książkach! Muszę koniecznie nadrobić zaległości :)

    http://istotaludzkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. O wow! Na początek wspomnę o swoim pierwszym wrażeniu dotyczącym Twojego bloga - jest śliczny, uroczy, taki perfekcyjny! A co do zrecenzowanych przez Ciebie książek.. hmm.. zapowiadają się ciekawie, być może sama za jakiś czas po nie sięgnę ;) pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za mega miłe słowa :DD Zachęcam do przeczytania ;)

      Usuń
  15. Humor bardzo mnie zachęca! ale nie ukrywam, że najchętniej obejrzałabym tę historię w formie filmu czy serialu :D pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, film byłby ekstra! Na stronie lubimy czytać jest napisane, że film może będzie, więc trzeba tylko czekać, kiedy zobaczymy go w kinach (oby!) :D

      Usuń
  16. Wygrałam pierwszy tom właśnie w konkursie na opowiadanie na Wattpadzie :D! Dlatego muszę kiedyś się do niej przymierzyć. Tylko przeraża mnie trochę ten schemat! Jednak... cóż, nawet ze schematami warto próbować, bo mogą zostać przedstawione ciekawie ;).

    http://demoniczne-ksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super, gratulacje! :D Jest schematyczna, to prawda, ale warto przeczytać ;)

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka