"Złota dziewczyna" Sophie Davis


Raven Ferragamo dopiero co wyrwała się z rodzinnego miasta i postanawia iść na studia w zupełnie nowym miejscu, z nowymi znajomymi. Przeprowadza się do Waszyngtonu, gdzie poznaje czarującego i zabawnego chłopaka, Ashera, który okazuje się być jej nowym sąsiadem. Lark Kingsley to córka niezwykle bogatych i wpływowych ludzi, a także zaginiona dziedziczka ogromnej fortuny jubilerskiej. Jej sprawę śledzi cały kraj, jednak nikt nie ma pojęcia, co się stało z dziewczyną i dlaczego zniknęła. Nastolatka, jak się wszystkim wydaje, miała idealne życie i niczego jej nie brakowało. Jednak prawda jest zupełnie inna. Niespodziewanie w ręce Raven trafia pamiętnik Lark, która najwyraźniej znajduje się w wielkim niebezpieczeństwie. Czy Raven odważy się zaryzykować swoje życie dla dziewczyny, której w ogóle nie zna, a jedyne co ma, to kilka wskazówek i pamiętnik?

Tytuł: "Złota dziewczyna"
Autor: Sophie Davis

Seria: Tajemnice
Liczba stron: 292
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Rodzaj: Literatura młodzieżowa, romans

Wydawnictwo Kobiece

"Ona jest moją jedyną nadzieją. Myślę, że mogłaby zrozumieć – ta dziewczyna, która ma dużo mniej niż ja kiedyś miałam, a jednak dużo więcej, niż ja kiedykolwiek będę miała"

Lark Kingsley - niezwykle bogata i tajemnicza nastolatka, córka bardzo zamożnych i wpływowych ludzi, a także dziedziczka ogromnej fortuny jubilerskiej. Jednak pod maską idealnej dziewczyny, której nic nie brakuje kryje się zagubiona i smutna nastolatka, która skrywa wiele sekretów. Jej największą tajemnicą jest Blake, z którym potajemnie chodzi, wbrew swoim rodzicom. Lark ma już dość kłamstw w swoim życiu, ale wie, że aby przetrwać, nie może nikomu zdradzić swoich sekretów, nawet najlepszym przyjaciółkom. Kiedy dziewczyna ginie i nikt nie wie, gdzie się znajduje, jej ostatnią szansą jest Raven, osoba, której nawet nie zna. Tylko ona jest w stanie jej pomóc i odkryć wszystkie sekrety.

Raven Ferragamo - zwykła nastolatka, przeprowadza się z rodzinnych stron w Pensylwanii do Waszyngtonu, gdzie ma zamiar studiować i znaleźć nowych znajomych. Dziewczyna nieoczekiwanie odnajduje tajemniczy pamiętnik, który, jak się okazuje, należy do Lark Kingsley, nastolatki, której zaginięciem żyje cały kraj. Raven nie wie, dlaczego akurat ona odnalazła przedmiot należący do bogatej dziewczyny, ale jest pewna, że musi zacząć od razu działać, jeżeli chce uratować Lark. Z pomocą przychodzi jej uroczy sąsiad, Asher. Tylko czy Raven zaryzykuje swoje życie i przyszłość dla zaginionej dziewczyny, o której nawet nic nie wie, oprócz tego, że miała niezwykle dużo sekretów.

"Jestem zawieszona między "wtedy" a "teraz", między przeszłością a tym, co miało być moją przyszłością"

"Złota dziewczyna" to pierwszy tom serii Tajemnice napisany przez dwie najlepsze przyjaciółki i współlokatorki, piszące pod pseudonimem Sophie Davis. Jestem bardzo ciekawa kolejnego tomu, bo ten zakończył się, pozostawiając sporo pytań bez odpowiedzi, a także nierozwiązanych sekretów. W książce rozdziały są napisane z perspektywy dwóch nastolatek, Raven Ferragamo i Lark Kingsley. O tej pierwszej dziewczynie nie ma zbyt wiele napisane, ponieważ fabuła skupia się bardziej na historii  Lark i jej życiu. Raven przez większość książki poszukuje informacji i wskazówek zostawionych przez zaginioną nastolatkę, więc o jej osobie wiadomo raczej niewiele. Jednak po zakończeniu powieści domyślam się, że drugi tom będzie skupiał się tym razem głównie na Raven. Styl pisania autorek jest lekki, książkę czytało się szybko, a akcja rozkręcała się z rozdziału na rozdział. Jest jednak jeden mały minus. Uważam, że niektóre rozwiązania zagadek, a także zachowania postaci były zbyt przewidywalne i oczywiste.


Podsumowując, "Złota dziewczyna" Sophie Davis to oryginalna powieść dla młodzieży z dobrze wykreowanymi bohaterami, zwłaszcza Lark i Blake. Książkę czytało się bardzo szybko i przyjemnie, choć momentami była nieco zbyt przewidywalna. Powieść przez cały czas trzyma w napięciu, a niewyjaśnione tajemnice dodają klimatu. Zakończenie książki zaskakuje i zdecydowanie wskazuje na to, że pojawi się kontynuacja, której jestem bardzo ciekawa, bo pierwszy tom pozostawił sporo pytań bez odpowiedzi. Jeżeli lubicie nietypowe historie pełne zagadek, w których wątek romantyczny nie jest głównym motywem w powieści, to zachęcam do lektury "Złotej dziewczyny".

Moja ocena - 8/10


Bardzo dziękuję za możliwość przeczytania książki Wydawnictwu Kobiecemu
http://www.wydawnictwokobiece.pl/

24 komentarze :

  1. Bardzo lubię to wydawnictwo, ale kurczę, młodzieżówka? Chyba spasuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie jest tak do końca młodzieżówka, powiedziałabym, że to połączenie romansu, kryminału i literatury dla młodzieży ;) Warto dać tej książce szansę :D

      Usuń
  2. Ja jestem bardzo ciekawa tej książki. Mam ją już w planie 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Rzadko ostatnio sięgam po młodzieżówki, więc nie wiem czy się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli zaciekawiła cię fabuła tej książki, to może spróbuj przeczytać nie patrząc tylko na gatunek, że to młodzieżówka ;)

      Usuń
  4. Książka stoi na mojej półce i chyba w końcu się za nią zabiorę ;) okładka mnie bardzo przyciąga ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa twoich wrażeń po lekturze ;) Miłego czytania :D

      Usuń
  5. Nie zaciekawiła mnie ta historia, ale może kiedyś się to zmieni. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mi ta książka bardzo się spodobała i już nie mogę się doczekać kontynuacji :D. Każda kolejna tajemnica i niewidoma spowodowała, że książka stała się jedną z lepszych młodzieżówek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taak, dokładnie, zgadzam się w 100% Jestem bardzo ciekawa kontynuacji ;)

      Usuń
  7. Lubię książki tego wydawnictwa, więc pewnie z zasady po nią sięgnę prędzej czy później :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Raczej nie dla mnie... Choć kto wie? Może akurat najdzie mnie ochota na historię w takim stylu? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki, żebyś kiedyś przeczytała i żebyś była zadowolona z decyzji o przeczytaniu ;)

      Usuń
  9. Chyba jeszcze nie słyszałam o tym, aby dwie osoby wspólnie napisały książkę pod wspólnym pseudonimem :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Właśnie lubię książki, gdzie wątek miłosny jest uzupełnieniem :D Ale powstrzymuje mnie to, że jest młodzieżówką :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze warto przeczytać, może akurat ci się spodoba, nawet jeżeli jest to książka zaliczana do młodzieżówek ;)

      Usuń
  11. Uwielbiam książki, które mają w sobie tajemnicę. Tą powieścią jestem zainteresowana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to super, to książka idealna dla ciebie w takim razie :D

      Usuń
  12. Przeczytałam tą książkę i jakoś mnie nie urzekła specjalnie. Mimo wszystko czekam z niecierpliwością na TOM II, sięgnę po niego i dopiero wtedy wydam ostateczny osąd.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawi mnie ta książka, mimo, że nie czytam takich książek na co dzień :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka