"Nocturna" Maya Motayne


Alfie to bardzo młody następca tronu królestwa Kastalanii, w którym na studiowanie magii mogą pozwolić sobie tylko najbogatsi. Nieliczni mogą też władać magią propio - najmocniejszą, wyjątkową i najbardziej osobistą. Alfie wraca do domu z imperium Englass, gdzie poświęcił się studiom nad czarną magią. Za pomocą pradawnych czarów zamierza przywrócić życie swojemu bratu, Dezminowi, którego tajemnicze zniknięcie wstrząsnęło całym królestwem. Na swojej drodze spotyka sprytną złodziejkę, Finn, której propio pozwala na dowolną zmianę wyglądu. Razem z dziewczyną przypadkowo wypuszczają na wolność pradawną złą magię, która zamierza zniszczyć cały świat. Alfie i Finn muszą połączyć siły, mimo początkowej niechęci, aby powstrzymać mrok, zanim ten obróci w pył wszystko, co do tej pory znali. Jednak jeszcze trudniej będzie im pokonać demony z przeszłości.

Tytuł: "Nocturna" 
Autor: Maya Motayne 
Liczba stron: 464  
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Rodzaj: Fantastyka, science fiction
Wydawnictwo Jaguar

„Każdy z nas nosi w sobie dobro i zło, światło i ciemność. Dzięki temu jesteśmy ludźmi. Zapamiętajcie: niezależnie do tego, jak bardzo pogrążycie się w ciemności, nigdy nie jest za późno, by zacząć szukać światła”

Po "Nocturnę" sięgnęłam totalnie w ciemno, nie czytałam przed lekturą żadnych opinii innych czytelników, znałam jedynie mniej więcej opis fabuły. Do przeczytania debiutu Mayi Motayne zachęciła mnie niezwykła, przyciągająca wzrok okładka oraz to, że powieść należy do gatunku fantasy i ma w sobie elementy magii. Jak książka jest związana z magią, to biorę bez zastanowienia :) Tak więc nie miałam wobec tej pozycji żadnych większych oczekiwań, a okazało się, że jest to naprawdę genialna książka, jedna z lepszych, jakie kiedykolwiek czytałam. Na moich książkowych listach zajęła bardzo wysokie miejsce nie tylko na liście powieści z gatunku fantasy, ale i ogólnie, wśród powieści ze wszystkich gatunków. Jakże się cieszę, że sięgnęłam po "Nocturnę", bo to naprawdę niezwykła, magiczna książka! Już od pierwszych stron wkręciłam się w fabułę, przeżywając z bohaterami każdą przygodę, każdy sukces i porażkę w walce z pierwotną czarną magią.

"Ruszyli zatem, książę i złodziejka, a w ich splecionych palcach kryła się obietnica: dokądkolwiek trafi jedno z nich, drugie podąży za nim"

Niesamowitym i najbardziej oryginalnym elementem w książce było propio, czyli magia, którą władali tylko nieliczni bohaterowie. Ta zdolność była widoczna za pomocą cienia, które ukazywało emocje swoich właścicieli. Zarówno Finn jak i Alfie władali propio. Magia Finn polegała na tym, że dziewczyna mogła przybrać dowolną postać i zmienić wygląd siebie, jak i drugiej osoby na określony czas. Dzięki temu była wyjątkowo dobra w tym, czym zajmowała się na co dzień, czyli okradaniem ludzi. Jej zdolność pomagała w ucieczce. Alfie, młody następca tronu, władał równie nietypowym propio. Mógł się teleportować za pomocą magicznej klamki, a także odczytywać magię innych. Oprócz propio w "Nocturnie" była też magia żywiołów, a także bardzo stara, czarna magia, z którą walczyli główni bohaterowie. Całość dopełnia latynoski klimat powieści, pełen barwnych opisów.


Podsumowując, "Nocturna" Mayi Motayne, która jest również jej debiutancką powieścią to książka naprawdę wyjątkowa, zupełnie nie spodziewałam się po tej pozycji, że tak bardzo mnie zachwyci! Pod tym cudownym wydaniem i niezwykle klimatyczną okładką kryje się również niesamowita historia pełna magii i fantastycznych przygód. Głównymi zaletami tej książki są przede wszystkim świetnie wykreowani główni bohaterowie, oryginalny pomysł na fabułę oraz świat przedstawiony, w którym magia zyskuje zupełnie inny wymiar. Niektórym osobom mogą przeszkadzać zbyt długie opisy niektórych scen, lecz dla mnie był to jedynie plus i nie przeszkadzało mi to podczas lektury. Wręcz przeciwnie, uwielbiam długie opisy, które dodają klimatu powieści. "Nocturna" jest jak dotąd najlepszą książką przeczytaną przeze mnie w 2020 roku i już nie mogę doczekać się kontynuacji! Bardzo polecam Wam przeczytanie tej powieści, zwłaszcza fanom fantastyki oraz książek z wyjątkową okładka oraz treścią. A ja czekam z niecierpliwością na drugi tom :)

Moja ocena - 10/10


Bardzo dziękuję za możliwość przeczytania książki Wydawnictwu Jaguar
https://wydawnictwo-jaguar.pl/

28 komentarzy :

  1. Czytałam Nocturnę i na mnie również zrobiła ogromne wrażenie. Mam nadzieję, że takich dobrych lektur będzie mi wpadać coraz więcej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super, że tobie też się tak bardzo spodobała :) Czyli razem czekamy na kontynuację ;)

      Usuń
  2. Niestety na mnie ta książka nie zrobiła wrażenia. Potrafię dostrzec, co mogło zachwycić innych, jednak mnie strasznie ta historia wymęczyła i ciężko było mi dotrwać do końca. Jak dla mnie styl pisania autorki (lub tłumaczenie) było nie do przejścia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że tobie się nie spodobała :( Według mnie styl autorki był właśnie jedną z zalet, a nie wad, a sama lektura była bardzo przyjemna :) No i szybko mi się szło przez książkę, wręcz nie mogłam się od niej oderwać :D

      Usuń
  3. Chwilowo zachwycam się samą oprawą graficzną, ale przeczytać również zamierzam. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydanie tej książki to cudo! Treść też jest genialna :) Świetna okładka i super wnętrze, czego chcieć więcej od powieści ;)

      Usuń
  4. U mnie książka już czeka na półce na przeczytanie! A okładka jest przepiękna :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super recenzja i zdjęcia. Co do książki to nie czytałam jej i na razie nie zamierzam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :D Może jeszcze się zdecydujesz i sięgniesz po "Nocturnę", bo naprawdę warto :)

      Usuń
  6. Słyszałam o tej książce. Okładka piękna, jednak nie wiem, czy jestem chętna, by sprawdzać, co kryje w środku... Może kiedyś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Treść dorównuje pięknej okładce, polecam samemu się o tym przekonać ;)

      Usuń
  7. O mamo! Jaka wysoka ocena :O Jestem zaskoczona, ale widziałam, że większość osób odbiera tę książkę w podobny sposób. Dla mnie była ona średnia - mogła być o wiele lepsza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wspominam lekturę tej książki niezwykle dobrze i nie znalazłam w niej żadnych wad, a do tego świat magii w tej powieści mnie baaardzo urzekł, stąd tak wysoka ocena ;)

      Usuń
  8. Książka wydaje się ciekawa, jednak czytałam o niej wiele słabych oceń. Może się skuszę.
    Pozdrawiam Weronika S.
    pasjeweroniki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oceny są bardzo podzielone, jednak ja z mojej strony bardzo polecam "Nocturnę" :)

      Usuń
  9. Ostatnio debiuty, na które trafiam są świetne. Dlatego i po ten na pewno sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super! Ja w sumie nie kojarzę w ostatnim czasie innego debiutu, który bym czytała, ale "Nocturna" jest zdecydowanie świetna! ;)

      Usuń
  10. Sam pomysł wydaje się naprawdę dobry! Zwłaszcza w połączeniu z latynoskim klimatem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Polecam bardzo, książka warta przeczytania :)

      Usuń
  11. Mam ją w planach. Historia jest zdecydowanie w moim guście. No i sama oprawa graficzna jest cudowna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydanie tej książki jest cudne, ale treść również! ;)

      Usuń
  12. Uwielbiam fantastykę <3 Mam tą książkę w planach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również ;) Mam nadzieję, że się na tej książce nie zawiedziesz :D

      Usuń
  13. Czytałam i hmm może nie tyle, że się zawiodłam, ale powieść mnie nie porwała. Podobało mi się, ale czegoś mi brakowało. Zakończenie było ciekawe takie w sumie nie standardowe. No i okładka po prostu boska.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mnie akurat bardzo porwała hahah ;) Zakończenie świetne :) A wydanie to cudo!

      Usuń
  14. Jeszcze nie czytałam, a dodatkowo przy tej książce bardzo się waham przy czytaniu. Będę musiała na razie poczekać, aż będzie mnie do tej książki ciągnęło, bo inaczej będzie stała tylko na półce przy stosiku wstydu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może też dlatego, że ma sporo stron i nieco może odstraszać tym, że jest to niezła cegiełka! Ale wbrew pozorom czyta się szybko ;)

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka