"Nellie. Wtajemniczenie" Sylvie Payette


Nellie to zwyczajna piętnastolatka, która chodzi do szkoły, podkochuje się w bracie przyjaciółki i ma niezwykle inteligentnego brata Milo, cierpiącego na zespół Aspergera. Pewnego dnia podczas burzy przenosi się do innej, alternatywnej rzeczywistości, w której zostaje arystokratką i uczy się dworskich manier, żeby następnie wylądować na królewskim dworze i wystawnym balu. W przystosowaniu się do nowego świata i zasad pomagają jej osoby, które również trafiły do alternatywnej rzeczywistości. Brzmi jak bajka, jednak nastolatka nade wszystko chce odnaleźć drogę do domu i z powrotem zobaczyć się ze swoją rodziną i znajomymi. Ale jak tego dokonać, jeżeli jej nowi przyjaciele z alternatywnej rzeczywistości również mają taki sam cel i jak dotąd nie udało im się powrócić do swojego dawnego życia. Nellie jednak nie ma zamiaru się poddać, chyba że jej serce zdobędzie wyjątkowo przystojny i czarujący książę z nowego wymiaru.

Tytuł: "Nellie. Wtajemniczenie"
Autor: Sylvie Payette 
Seria: Nellie
Liczba stron: 264
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Rodzaj: Literatura młodzieżowa, romans, fantastyka

Wydawnictwo Dragon


"Jak często powtarzał mój ojciec: ,,Que sera, sera", co oznaczało: ,,Co będzie, to będzie"

Przed lekturą książki "Nellie. Wtajemniczenie" miałam co do niej wysokie oczekiwania, ponieważ opis zapowiadał wciągającą i osadzoną w bajkowych klimatach powieść na miarę "Rywalek", z wątkiem podróżowania do alternatywnych rzeczywistości, tak jak w serii Firebird, którą absolutnie uwielbiam, głównie ze względu na ten właśnie motyw. Dlatego nie mogłam sobie odpuścić przeczytania tej pozycji, która niestety bardzo mnie rozczarowała. Przede wszystkim styl pisania autorki, który jest tak amatorski i zbyt poprawny językowo, że aż ciężko tę książkę czytać. Momentami sceny są napisane w wyjątkowo dziecinny sposób, a akcja się niesamowicie dłuży, chociaż wiele rzeczy pozostaje po drodze niewyjaśnionych i niedopracowanych. Główna bohaterka jest jedną z najbardziej irytujących postaci książkowych, z którymi jak na razie się spotkałam w literaturze. Jej infantylne i często głupie zachowanie jest nie do zniesienia, a wątek miłosny w tej książce to już w ogóle tragedia. W ciągu kilku stron z nieznajomych główni bohaterowie zamieniają się w parę zakochanych na śmierć i życie, chociaż nic o sobie nie wiedzą. Takie coś może spodoba się dużo młodszym czytelnikom, ale jak dla mnie bardzo słabo to wypadło.

"Wymyślono mi nowe życie, nowe szkoły, nowych rodziców, nową rodzinę żyjącą we Francji. Posiadam liczne tytuły szlacheckie. Byłam jedynaczką, a w szkole miałam bardzo dobre oceny"

Żeby nie było, że książka ma same wady(ale jest ich większość), posiada również kilka zalet. Po pierwsze ogromny plus za ładne wydanie, przepiękną i przyciągającą wzrok okładkę. Drugą zaletą powieści Sylvie Payette jest wprowadzenie postaci - brata głównej bohaterki cierpiącego na zespół Aspergera i ukazanie zachowania takiej osoby. Chłopak jest niezwykle inteligentny i wrażliwy, ma dobre serce i niesamowitą więź ze swoją starszą siostrą, która się nim opiekuje. Głównym motywem w pierwszym tomie serii - "Nellie. Wtajemniczenie" jest wątek alternatywnej rzeczywistości, podróżowania międzyczasowego a także elementy bajkowe i królewskie, ponieważ w drugiej części książki akcja toczy się między innymi na dworze królewskim, wśród przystojnych książąt i przepięknych sukni.

Podsumowując, "Nellie. Wtajemniczenie" Sylvie Payette to powieść zdecydowanie dla młodszej młodzieży, o bardzo prostym i niestety niedopracowanym języku. Pomysł na fabułę był naprawdę bardzo ciekawy, jednak książka nie jest tym, czego się spodziewałam po przeczytaniu opisu. Brakuje w niej zdecydowanie akcji, a wykreowanie bohaterów pozostawia wiele do życzenia. Jeżeli szukacie wyjątkowej książki dla młodzieży z dobrze wykreowanymi bohaterami, to niestety nie polecam "Nellie. Wtajemniczenie". Jednak jeśli nie macie pomysłu na prezent dla dziewczynki w wieku 10-14 lat, która lubi bajkowe i królewskie elementy w książkach, to ta powieść będzie dobrym rozwiązaniem. Mimo tych wszystkich wad, prawdopodobnie przeczytam drugi tom, aby poznać dalsze losy tytułowej Nellie, bo zakończenie wskazuje na pełną przygód kontynuację.

Moja ocena - 4/10

  
Bardzo dziękuję za możliwość przeczytania książki Wydawnictwu Dragon
http://wydawnictwo-dragon.pl/

16 komentarzy :

  1. W pewnym momencie było bardzo głośno o tej książce, jednak naczytałam się już wiele negatywnych opinii na jej temat. Głównym zarzutem jest właśnie to, że książka skierowana jest dla młodszej młodzieży, przez co jest niedopracowana. Raczej nie będę po nią sięgać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, te niedopracowanie to zdecydowanie największa wada książki, razem z bardzo irytującą bohaterką ;)

      Usuń
  2. Czytałam i podobała mi się, na pewno przeczytam kolejne tomy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie cieszę się, że ty miło spędziłaś z tą książką czas i się nie rozczarowałaś ;)

      Usuń
  3. Nie ciągnie mnie na razie w stronę tej książki

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie również niezbyt przypadła do gustu. Jest dla mnie zdecydowanie za prosta i bez większego polotu... :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, tak samo uważam :/ A spodziewałam się super lektury ;)

      Usuń
  5. Różne opinie o tym tytule czytałam i chętnie sama w wolnej chwili wyrobię sobie o nim zdanie. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej samemu się przekonać, może akurat tobie się bardzo spodobać ;)

      Usuń
  6. Ojej, widzę, że u Ciebie też się nie trafiła ciekawa lektura. Też mam ostatnio pecha.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To trzymam kciuki, żeby następne przeczytane książki u nas okazały się być strzałem w dziesiątkę! :D

      Usuń
  7. Raczej nie dla mnie ta książka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja osobiście bardziej odradzam niż zachęcam do lektury ;)

      Usuń
  8. Szkoda, że tak słabo ją oceniasz. Na tej podstawie ja chyba za nią podziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też szkoda, bo spodziewałam się naprawdę super książki ;)

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka