"Współlokatorzy" Beth O'Leary


Tiffy Moore po rozstaniu z chłopakiem potrzebuje taniego mieszkania i to możliwie jak najszybciej. Wkrótce natrafia na nietypową ofertę współdzielenia nie tylko kawalerki, ale i łóżka z nieznajomym. Leon Twomey rozpaczliwie potrzebuje pieniędzy na opłacenie prawnika, żeby wyciągnąć z więzienia niesłusznie oskarżonego brata. Chłopak pracuje na nocną zmianę w szpitalu, więc w mieszkaniu jest tylko w ciągu dnia. Tiffy jest zatrudniona w małym wydawnictwie i nie stać ją na wynajem drogiego lokum. Przyjmując ofertę Leona, miałaby mieszkanie tylko dla siebie przez większą część doby, a także w weekendy. Współlokatorzy nie powinni się więc nigdy spotkać. Tiffy i Leon zaczynają pisać do siebie karteczki, dzielą się swoimi problemami i doradzają w kwestiach sercowych, a nawet gotują sobie nawzajem jedzenie. I chociaż jeszcze nie mieli okazji się zobaczyć, między współlokatorami nawiązuje się niezwykła przyjaźń, a para staje się sobie coraz bliższa.

Tytuł: "Współlokatorzy"
Autor: Beth O'Leary

Liczba stron: 432
 
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Rodzaj: Romans, literatura obyczajowa
Wydawnictwo Albatros

"Czuję ukłucie miłości. Może to tylko kolka, trudno ocenić na tym etapie związku, ale mimo wszystko"

Tiffy Moore - rudowłosa i atrakcyjna dziewczyna, pracuje jako redaktorka w małym wydawnictwie. Jej ubiór jest niezwykle oryginalny, ma sporą ilość kolorowych, ekscentrycznych ciuchów. Główna bohaterka jest po bolesnym zerwaniu z nieprzewidywalnym chłopakiem, którego nadal wydaje się kochać. Ma kilka bliskich przyjaciół, którzy są przeciwni pomysłowi dzielenia łóżka z nieznajomym. Jednak dziewczyna decyduje się na tę opcję, nie przewidując nawet, że z współlokatorem połączy ją jakieś uczucie.

Leon Twomey - małomówny i nieśmiały chłopak, pracuje na nocne zmiany w szpitalu. Potrzebuje dodatkowych pieniędzy, żeby opłacić prawnika, który ma pomóc w wyciągnięciu jego niesłusznie oskarżonego brata z więzienia. Główny bohater zdaje się robić wszystko dla innych ludzi, przez to zaniedbując siebie i swój aktualny związek z Kay. Kiedy Leon decyduje się na współlokatora, nie wie jeszcze, jak bardzo Tiffy namiesza w jego życiu. A także, jakie to cudowne uczucie, kiedy ktoś zrobi coś dla ciebie bezinteresownie. A przecież to chłopak zawsze robił tyle dla innych, nie oczekując niczego w zamian.

"Irytująca babka, bez dwóch zdań. No i kobieta, co może się nie spodobać Kay. Ale dzwoniły jeszcze tylko dwie osoby: pierwsza pytała, czy mam coś przeciwko oswojonym jeżom (odpowiedź: nie, dopóki u mnie nie mieszkają), a druga to na sto procent handlarz narkotykami (nie, nie jestem przewrażliwiony – gość chciał mi sprzedać prochy podczas naszej rozmowy)"

"Współlokatorzy" to książka, która ostatnio jest bardzo polecana na wielu blogach oraz na bookstagramie. Wydawnictwo Albatros na Warszawskich Targach Książki stworzyło genialną promocję tej powieści. Na środku stoiska stało olbrzymie łóżko wyglądające dokładnie tak samo jak te z okładki! Nie mogłam wyjść z WTK nie kupując "Współlokatorów". No i mam własny egzemplarz! Książkę zabrałam ze sobą na wycieczkę szkolną i przeczytałam w kilka godzin, nie mogłam się od niej momentami oderwać!


Podsumowując, "Współlokatorzy" to uroczy i zabawny romans z dwójką sympatycznych i oryginalnych bohaterów. Książkę czyta się bardzo szybko, styl pisania autorki jest lekki, a rozdziały są prowadzone z perspektywy Tiffy albo Leona. Przed przeczytaniem debiutu Beth O’Leary miałam małe obawy, czy powieść tak ostatnio zachwalana sprosta moim oczekiwaniom. Jestem pozytywnie zaskoczona, bo nie spodziewałam się aż tak przyjemnej lektury! Z pewnością przeczytam kolejne książki autorki, a Wam bardzo polecam "Współlokatorów", idealna pozycja na wakacje.

Moja ocena - 10/10

12 komentarzy :

  1. Wszyscy tak zachwalają tę książkę, że koniecznie muszę ją przeczytać. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, polecam Współlokatorów z całego serduszka ;) Mam nadzieję, że książka spodoba ci się tak samo jak mi :D

      Usuń
  2. ja zazwyczaj po taki gatunek nie sięgam, ale niebanalny pomysł na fabułę mnie tak urzekł, że jestem w stanie zaryzykować i złamać swoje postanowienie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super, mam nadzieję, że książka ci się spodoba ;)

      Usuń
  3. Już od dłuższego czasu planuję przeczytać, nawet mam ją w swoim TBR na wakacje, więc mam nadzieję, że spodoba mi się tak jak Tobie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To świetnie! Trzymam kciuki, żeby to była najlepsza książka przeczytana przez ciebie podczas wakacji ;) Miłej lektury :D

      Usuń
  4. Świetna książka ! No ale czytałaś moja opinię to wiesz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, dokładnie, zgadzam się stuprocentowo z twoją opinią ;)

      Usuń
  5. Widać, że lubisz romanse :) ja już trochę je odstawiłam, z powodu tego, że już parę razy mnie zawiodły, ale ta wydaje się fajna <3
    nightmareskillme.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest to może mój ulubiony gatunek, najbardziej lubię czytać młodzieżówki haha ;) Polecam Współlokatorów, bardzo fajna książka :D

      Usuń
  6. Zapowiada się jak coś idealnego dla mnie, już dopisałam do listy :D
    P.S. bardzo mim się u ciebie podoba, zaobserwowałam <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że ci się książka spodoba tak samo jak mi ;)

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka