(Przedpremierowo) "Najlepszy powód, by żyć" Augusta Docher


Dominika to dziewczyna, która ma za sobą koszmarną przeszłość. Została ciężko poparzona, jej ukochany ojciec trafił do więzienia, groziła jej amputacja nogi, a do tego zerwał z nią chłopak. Gdy wydaje się, że dziewczyna nie ma już dla kogo ani po co żyć, nagle poznaje ambitnego młodego lekarza, Tomka, któremu pomaga w pisaniu artykułu oraz jego przystojnego brata, Marcela, który próbuje zdobyć jej serce i uleczyć duszę. Lecz czy w sercu Dominiki istnieje jeszcze miejsce na miłość, po tym wszystkim co przeszła? "Najlepszy powód, by żyć" to wzruszająca historia dziewczyny, którą spotkało najgorsze, ale postanowiła walczyć o miłość i szczęście. To książka idealna dla osób, które gustują w literaturze obyczajowej i młodzieżowej.

Tytuł: "Najlepszy powód, by żyć"
Autor: Augusta Docher

Liczba stron: 400
Rodzaj: literatura obyczajowa, literatura młodzieżowa
, romans
 
Wydawnictwo: Wydawnictwo Znak


Dominika zostaje ciężko poparzona i trafia do szpitala. Gdy po kilku dniach się budzi, okazuje się, że jej ukochany ojciec trafił do więzienia, a ona jest ciężko ranna i możliwe, że będzie miała amputację nogi. Na domiar złego jej chłopak z nią zrywa. Po wielu operacjach dziewczyna może opuścić szpital, ale i tak będzie do końca życia nosiła wiele blizn, szczególnie w sercu. Gdy Dominika nie widzi już sensu życia i chce się zabić, nagle na jej drodze staje ambitny lekarz Tomek i jego młodszy i przystojny brat Marcel. Młodszy z braci postanawia zdobyć serce Dominiki i uleczyć jej duszę, jednak wie, że nie będzie to łatwe zadanie. Dziewczyna po wypadku zamknęła się w sobie i w jej sercu nie ma miejsca na miłość, a przynajmniej tak się wydaje. Dominika postanawia zaryzykować i dać szansę Marcelowi. Ale on też skrywa pewną tajemnicę, która może zaważyć na ich związku. Czy mimo sekretu Marcela Dominika odnajdzie powód, żeby żyć?

 

"Najlepszy powód, by żyć" to historia o prawdziwym życiu, bólu, cierpieniu, ale i o miłości, szczęściu i nadziei. To książka, która dostarczy czytelnikowi wiele emocji. Poruszy serce i wzruszy, ale i rozbawi. Augusta Docher stworzyła oryginalną i genialną powieść, którą warto mieć na swojej półce nie tylko dla pięknej okładki, lecz z powodu poruszającej historii, pokazującej, co jest w życiu najważniejsze. Styl pisania autorki jest przyjemny, aczkolwiek zawarcie slangu młodzieżowego w wypowiedziach Marcela i Dominiki jest czasami przesadzone i mam wrażenie, że autorka w ogóle się na nim nie zna i na siłę próbowała w tej powieści zawrzeć slang używany przez młodzież, który niestety w tym wykonaniu w wielu kwestiach wyszedł średnio. Ale to tylko mały minus, który nie wpływa zbytnio na odbiór powieści przez czytelnika. Książka podzielona jest na rozdziały z przeszłości i z teraźniejszości, co pozwala nam poznać historię głównej bohaterki zarówno przed, jak i po wypadku. 

- To jakieś wyzwanie? – mruży oczy.
- Nie. To moje życie – odpowiadam.

Podsumowując, "Najlepszy powód, by żyć" to książka, którą warto przeczytać. Historia Dominiki i Marcela jest wzruszająca, czyta się ją z zapartym tchem. Emocje zawarte w książce są tak prawdziwe, że czytając, można wcielić się w  główną bohaterkę i przeżywać wszystko razem z nią. Zakończenie powieści jest zadziwiające i sugeruje, że pojawi się druga część. Jeżeli lubicie takie historie i czytacie głównie literaturę obyczajową i młodzieżową, to zachęcam do przeczytania książki. Premiera już 27 września! Polecam ;)

Moja ocena - 8/10    


Bardzo dziękuję za możliwość przeczytania książki Wydawnictwu Znak
www.znak.com.pl

60 komentarzy :

  1. A ja dzisiaj szukałam pozycji do czytania... :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widzisz, dobrze że trafiłaś na moją recenzję tej genialnej książki ;)

      Usuń
  2. Dzięki za recenzję. Na pewno przeczytam tę książkę:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam nadzieję że starczy ci czasu na przeczytanie;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja kompletnie nie nadaje sie do czytania takich książek, całe kartki mokre 🙈
    http://nouw.com/pieceofsara

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka nie jest właśnie aż tak smutna, zachęcam do przeczytania, z paczką chusteczek ;)

      Usuń
  5. Hmmm, Zapowiada się ciekawie :D Chyba się skuszę :3
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja lubię takie historie, więc z chęcią sięgnę. Może mi się również spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie lubię książek o miłości, zwłaszcza takich, bo mam wrażenie, że takie rzeczy nie dzieją się zbyt często w życiu codziennym ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie ta historia jest bardzo realistyczna, problemy bohaterów są bardzo prawdziwe ;)
      Zachęcam do przeczytania, może ci się spodoba :)

      Usuń
  8. O zapowiada się ciekawa książka. Chętnie po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię takiego typu książki i w najbliższym czasie na pewno po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Brzmi ciekawie. A główna bohaterka jest moją immieniczką :D

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo lubie takie historie <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Zazdroszczę umiejętności czytania, mam na myśli to, że ja ciągle się rozpraszam, czytanie książki nigdy mi nie chce wyjść ;/ Ale bardzo fajny post! Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może z tą książką przełamiesz się i zaczniesz więcej czytać ;)

      Usuń
  13. Zapowiada sie naprawde ciekawie!:)

    OdpowiedzUsuń
  14. No książka wygląda świetnie! Koniecznie przeczytam jak będę miała okazję

    OdpowiedzUsuń
  15. O książce nigdy nie słyszałam, ale chyba muszę bardziej spojrzeć w jej kierunku :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Chyba znajdzie się na mojej liście do przeczytania ;)
    Pozdrawiam,
    http://takietrampki.blogspot.com.es

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo lubię książki młodzieżowe, w których nie występuje sama sielanka, tylko są wypadki itd. Może się skuszę :) Pozdrawiamy!
    https://l-i-f-e-isnt-fucking-easy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zachęcam do przeczytania ;) Książka idealna dla Ciebie;)

      Usuń
  18. Wow, książka zapowiada się super. Lubię romans połączony z odrobiną dramatu, koniecznie muszę po nią sięgnąć :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Takie historie są wręcz stworzone dla mnie! Niby młodzieżówka, można się domyśleć że miłość, wszystko będzie piękne, ale i tak chce się to czytać!
    Pozdrawiam <3
    https://okiembibliofila.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, ale ta książka jest bardzo fajna, a fabuła oryginalna :) Polecam ;)

      Usuń
  20. Zapowiada się ciekawie. Rozejrzę się za nią jak tylko przerobię nierządnicę :) +obserwuję i zaprasszam do mnie. https://lubietestowac.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Całkiem ciekawa pozycja :) Nigdy specjalnie nie przepadałam za tego typu książkami, ale ostatnio chyba je polubiłam :)
    https://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Książka zbiera praktycznie same pozytywne opinie, więc chętnie po nią sięgnę :)

    Pozdrawiam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. W wolnym czasie chętnie po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Aż 400 stron tak słodkiej (jak mi się wydaje) książki? Podziękuje. Wszystko się wali, ale ktoś się pojawia - typowe. Uwielbiam imię Marcel. Jedyny jakiego znam nie ma dziewczyny. xD Jak dla mnie przereklamowana miłosna historia, ale ciężko trafic w moje gusta z literaturą.

    http://screatlieve.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka jest naprawdę dobra, nie jest przereklamowana, ogrom pozytywnych opinii mówi sam za siebie, że książka jest naprawdę dobra! Polecam przeczytać! ;D

      Usuń
  25. Po tylu pozytywnych recenzjach koniecznie będę musiała przeczytać tę książkę ;)

    Zaobserwowałam bloga.

    Pozdrawiam
    korczireads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Jakbym jej w planach nie miała, to po twojej recenzji bym już miała XD

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  27. Piekna i wzruszająca historia :) na pewno ją przeczytam bo mnie bardzo zainteresowała :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Super recenzja!! Muszę ją przeczytać😊

    OdpowiedzUsuń
  29. Będę musiała ją koniecznie przeczytać :)
    Zachęcająca recenzja i przepiękny blog, zakochałam się :D

    Pozdrawiam
    korczireads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka