"Tysiąc odłamków Ciebie" Claudia Gray



Rodzice Marguerite Caine są słynni ze swoich przełomowych odkryć w dziedzinie fizyki. Ich największym wynalazkiem jest Firebird, który pozwala na podróże pomiędzy wymiarami do innych światów. Nagle ojciec dziewczyny zostaje zamordowany, a sprawca - jego przystojny i małomówny asystent Paul - ucieka do innego wymiaru. Marguerite wyrusza w pościg za zabójcą, przeskakując do różnych wymiarów i innych wersji siebie. Raz jest wielką księżną w carskiej Rosji, to znów bywalczynią klubów w Londynie czy mieszkanką stacji oceanicznej w świecie zalanym wodą. Dziewczyna przeżywa wiele przygód, poznaje mroczne i zaskakujące sekrety, a także wdaje się w niebezpieczny romans. "Tysiąc odłamków ciebie" to niezwykła podróż pomiędzy wymiarami w której miłość pozostaje jedną z największych tajemnic.

Tytuł: "Tysiąc odłamków Ciebie"
Autor: Claudia Gray

Seria: Firebird (tom 1)
Liczba stron: 352
Rodzaj: literatura młodzieżowa, fantastyka, science-fiction
Wydawnictwo: Wydawnictwo Jaguar


Marguerite Caine ma kochających rodziców, którzy są wybitnymi fizykami, starszą siostrę Josie i dwóch przyjaciół, Theo i Paula. Obydwóch darzy uczuciem większym od przyjaźni, lecz nie może zdecydować, który jest jej przeznaczony. Nagle ojciec dziewczyny zostaje zamordowany, najlepszy wynalazek naukowców skradziony, a wszystkie ślady wskazują na przystojnego i małomównego Paula, który w tym samym czasie znika. Meg razem z Theo rusza w pościg za zabójcą, przeskakując do innych wymiarów i różnych wersji siebie. Raz staje się imprezowiczką i bywalczynią klubów w Londynie, innym razem musi wcielić się w rolę wielkiej księżnej carskiej Rosji, a następnie przeżyć morską przygodę jako mieszkanka stacji oceanicznej. Podczas wszystkich tych podróży dziewczyna odkrywa wiele niezwykłych tajemnic, poznaje nowe cuda technologii, kulturę i obyczaje każdego miejsca, w którym przebywa. Ale przede wszystkim, Marguerite szuka swojego przeznaczenia. Tylko czy jest miejsce na miłość, gdy ciągle przeskakujesz między wymiarami, a osoby, tak dobrze Ci znane, okazują się być zupełnie innymi ludźmi?

"Każda forma sztuki to inny sposób spoglądania na świat"


O tej książce słyszałam już wcześniej, zarówno dobre, jak i złe opinie. Ze względu na przewagę tych pozytywnych, postanowiłam przeczytać "Tysiąc odłamków Ciebie"i sama się przekonać, jaka jest ta książka. I powiem szczerze, że nie żałuję zapoznania się z tą genialną powieścią. Oryginalna i dopracowana fabuła, nietuzinkowi bohaterowie i wciągająca akcja to jedne z wielu zalet książki Claudii Gray. Pomysł na podróże między wymiarami jest niezwykle intrygujący. Główni bohaterowie łatwo zaskarbiają sobie sympatię czytelnika, szczególnie Meg i Paul. Co do okładki, to jest to jedna z najładniejszych, jakie kiedykolwiek widziałam i pięknie prezentuje się na półce. Warto mieć tę książkę nie tylko ze względu na genialne wnętrze, ale i czarującą okładkę! Mam nadzieję, że przekonałam Was do przeczytania, bo naprawdę warto. 

"Następne słowa wypowiedział szeptem.
-Nie potrzebuję świata bez ciebie"

Co najbardziej zachwyciło mnie w tej książce? Zdecydowanie podróże między wymiarami. Główna bohaterka w tej części znajduje się między innymi w Londynie, Rosji oraz na Salacji, stacji oceanicznej. W pierwszym wymiarze w Londynie Meg jest bywalczynią klubów i imprezowiczką. W drugim wymiarze, moim ulubionym, dziewczyna jest wielką księżną w carskiej Rosji. Marguerite uczy się życia w pałacu i zachowania się jak na księżną przystało. Do tego ma potajemny romans z porucznikiem Markovem, który jest inną wersją Paula. W trzecim wymiarze Meg trafia na stację oceaniczną, gdzie przeżywa niezwykłą podwodną przygodę. Wszystkie te wymiary są wspaniałe. Ogromnym plusem książki są też bohaterowie. Najbardziej polubiłam Marguerite. To dziewczyna towarzyska, ambitna i odważna. Ciekawą postacią jest również Paul. To chłopak tajemniczy i spokojny, ma genialny umysł. Trzecią ważną osobą jest Theo. To przyjaciel Paula i Meg, jak i asystent jej rodziców. Chłopak jest mądry i przystojny, ma niesamowite poczucie humoru.

"Zaś nauka jest najwspanialszym z tych okien. Można zobaczyć przez nie cały wszechświat..."
 

Bardzo polecam "Tysiąc odłamków Ciebie". To niezwykła pozycja, w której wątek podróży między wymiarami przeplata się z wątkiem romantycznym. Polubiłam bohaterów i nie mogę doczekać się, aby poznać ich dalsze losy. Jestem ciekawa, do jakich wymiarów przeskoczy Marguerite w drugiej części. Jeżeli lubicie literaturę młodzieżową z elementami science-fiction to jest to książka, która na pewno Wam się spodoba. Polecam! 


Moja ocena - 10/10                  


Bardzo dziękuję za egzemplarz recenzyjny Wydawnictwo Jaguar

http://wydawnictwo-jaguar.pl/

42 komentarze :

  1. Fantastyczna recenzja, brawo za pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna recenzja! Zachęca do przeczytania książki

    OdpowiedzUsuń
  3. Super recenzja! zachęciłaś mnie do przeczytania "Tysiąc odłamków Ciebie". :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie napisany post ♡ Nigdy nie słyszałam o tej kiażce i jestem bardzo jej ciekawa :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam. ale z chęcią zapisze sobie tę ksiazke, kończą mi się po malutki tytuły:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z jednej strony to zupełnie nie moje gatunki literackie, a z drugiej - coś jest takiego w tej historii, że mam ochotę na więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawa propozycja i ląduje już u mnie na liście😁 nie wiem kiedy ja wszystko ze swojej listy zdążę przeczytać

    OdpowiedzUsuń
  8. Pomysł na książkę fantastyczny. Od razu ją kupiłam i zrecenzowałam. Teraz poluję na drugą część. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już czytam drugą część, jest nawet lepsza od pierwszej! :)

      Usuń
  9. Wydaje się być świetna. Nigdy nie czytałam czegoś podobnego. Na pewno po nią sięgnę. :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Tyle już słyszałam o tej książce, a nadal nie miałam okazji jej przeczytać. Chyba czas w końcu się za nią zabrać. Świetna recenzja! :)
    https://ksiazkomaniaczkasite.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. To już któraś z kolei pozytywna recenzja o tej książce, więc dodaje ją do swojej listy czytelniczej.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie słyszałam o tej książce, ale wydaje się być ciekawa choć nie w moim guście :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajna propozycja czytelnicza :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetna recenzja ciekawej książki - czytałam o niej wiele dobrego, więc prędzej czy później z pewnością trafi do mojej domowej biblioteczki :)

    Pozdrawiam, she__vvolf 🐺

    OdpowiedzUsuń
  15. Książka wydaje się być inna niż większość książek dostępnych na rynku co zachęca czytelnika do zapoznania się z nią :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Książka chodzi za mną już od dłuższego czasu, muszę w końcu znaleźć czas i się za nią zabrać! ♥ (Szczególnie po takiej ocenie!)

    http://istotaludzkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie da się dobrać słów ja ty to napisałaś . To co napisałaś jest genialne :*

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja muszę w końcu sięgnąć po tę pozycję, bo mnie korci niesamowicie :D Widzę, że Tobie tak bardzo się podobała i jeszcze bardziej mam na nią ochotę. Chociaż zwiastuje trójkąt miłosny, które może nie są tym co uwielbiam, to cała pozostała część fabuły bardzo mnie przekonuje!

    Pozdrawiam serdecznie, cass z cozy universe

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo zachęcająco opisałaś tę książkę, z przyjemnością po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  20. super recenzja, bardzo lubię tą książkę:)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka