Top 10 - Najlepsze komedie


Lubicie oglądać komedie? Ja uwielbiam! Postanowiłam przygotować dla Was zestawienie 10 najlepszych komedii. Mam nadzieję, że post Was zainteresuje i znajdziecie wśród tych filmów co najmniej jedną pozycję, którą obejrzycie i Wam się spodoba.


10. Starsza pani musi zniknąć 

Alex i Nancy odnajdują mieszkanie swoich marzeń. Jest tylko małe "ale" w postaci staruszki mieszkającej piętro wyżej. Sąsiadka jest bardzo irytująca, na każdym kroku uprzykrza życie nowym lokatorom i powoduje, że para nie ma ani chwili spokoju. W końcu postanawiają pozbyć się uciążliwej sąsiadki, ale nie wiedzą jeszcze, że ona również ma co do nich pewne plany. "Starsza pani musi zniknąć" to zabawna komedia o perypetiach młodej pary ze zgryźliwą staruszką. Główne role odgrywają Ben Stiller i Drew Barrymore. Warto obejrzeć!



9. Nietykalni

Sparaliżowany na skutek wypadku milioner Philippe zatrudnia do pomocy i opieki młodego chłopaka Drissa z przedmieścia, który właśnie wyszedł z więzienia. Niepełnosprawny mężczyzna odzyskuje radość z życia, dowiadując się, że świat widziany z wózka inwalidzkiego również może wyglądać pięknie. Driss podczas pracy dokształca się kulturalnie, smakuje dostatniego życia i zamienia się z poczciwego złodziejaszka w rozsądnego mężczyznę. To wspaniała i wzruszająca historia przyjaźni dwóch mężczyzn z zupełnie innych światów. W rolach głównych między innymi Omar Sy i François Cluzet. Polecam!


8. Pani Doubtfire

Daniel Hillard jest bezrobotnym aktorem i lekkomyślnym ojcem. Jego żona Miranda po 14 latach małżeństwa decyduje się na rozwód i zabiera ze sobą dzieci. Zgodnie z wyrokiem sądu Hillard może widywać dzieci raz w tygodniu. Gdy dowiaduje się, że Miranda potrzebuje gosposi, bez wahania przyjmuje ofertę, żeby być jak najbliżej dzieci. Dzięki charakteryzacji i umiejętności modulacji głosu staje się 65-letnią Euphegenią Doubtfire. Zostaje przyjęty jako gosposia do domu swojej byłej żony i zaczyna udawać kobietę, co wychodzi mu idealnie. Film jest genialny, przez cały czas się śmiałam, gdy go oglądałam. Aktor grający główną rolę - Robin Williams, świetnie udaje kobietę!


7. Głupi i głupszy

Gdy Lloyd odwozi na lotnisko Mary, ta zostawia swoją walizkę. Lloyd spostrzega to, gdy ta już odlatuje. Postanawia dotrzeć do niej i oddać jej zgubę. Wyrusza wraz ze swym współlokatorem Harrym w podróż psim vanem. Ich tropem podążają dwaj bandyci chcący za wszelką cenę odzyskać walizkę. Jest to początek pełnej zabawnych przygód podróży głupiego i głupszego. "Głupi i głupszy" to śmieszna komedia o przygodach dwóch mężczyzn, którzy nie są zbyt inteligentni, co pokazują na każdym kroku.



6. Jak zostać kotem?

Uzależniony od pracy biznesmen Tom prowadzi bardzo stresujące życie. Pewnego dnia, w wyniku zaskakującego wypadku, zostaje uwięziony w ciele domowego kota, należącego do jego własnej rodziny. Niezwykła przemiana doprowadzi do serii zdumiewających wydarzeń, a bohater na własnej skórze sprawdzi trafność powiedzenia mówiącego, że koty mają dziewięć żyć. Tom musi pokazać, że jest dobrym ojcem i mężem, żeby mógł powrócić do swojej prawdziwej postaci. Ale nie będzie to łatwe zadanie, gdy jest się kotem, a twoi bliscy nie rozumieją kociego języka. To zabawna komedia dla całej rodziny, która pokazuje, że bliscy są najważniejsi. W główną postać wcielił się Kevin Spacey. 



5. Baywatch. Słoneczny patrol

Akcja filmu rozgrywa się na słonecznych plażach w Emerald City i skupia się na profesjonalnym ratowniku – Mitchu Buchannonie, który ma za zadanie strzec nie tylko przestrzegania prawa na swojej plaży, ale także w jej okolicach. Jak co roku załoga Baywatch ma zostać poszerzona o nowych członków, którzy by zdobyć pracę muszą jako pierwsi ukończyć wymyślny wyścig z przeszkodami. Jednym z kandydatów jest nielubiany przez Mitcha Matt Brody, niestroniący od zabaw  podwójny mistrz olimpijski w pływaniu. Młody rekrut odpracowuje na plaży godziny społeczne wyznaczone przez sąd. Mitch podejmuje walkę z potentatem paliwowym, którego działania mogą doprowadzić plażę do ekologicznej katastrofy. Wraz z Mattem odkrywają lokalny, kryminalny spisek, który może zagrozić przyszłości ich ukochanej zatoki.
To świetna i zabawna komedia, w której gra Zac Efron i Dwayne Johnson. Dużo genialnych tekstów i śmiechu gwarantowane!


4. Dlaczego on? 

Ned, nadopiekuńczy, lecz kochający ojciec, przyjeżdża wraz z żoną ze świąteczną wizytą do córki, która studiuje w college’u. Na miejscu musi stawić czoło swemu największemu koszmarowi – poznaje bowiem chłopaka córki, Lairda, sympatycznego, ale ekscentrycznego miliardera z Krzemowej Doliny. Konserwatywny Ned uważa, że Laird, który nie uznaje żadnych zasad, nie pasuje do jego córki i nie powinien się z nią wiązać. Wypowiada niedoszłemu zięciowi wojnę, a sytuacja szybko wymyka się spod kontroli, bo w świecie wielkich pieniędzy Ned czuje się jak ryba wyjęta z wody.
Szukacie zabawnej komedii ze świetnymi aktorami? "Dlaczego on?" to idealny wybór.

3. Żona na niby

Danny Maccabee spotyka dziewczynę swoich marzeń, Palmer. By zakamuflować powiedziane jej lekkomyślnie kłamstwo, mężczyzna zmusza swoją lojalną asystentkę Katherine do udawania jego wkrótce-byłej-żony. Kiedy pojawiają się kolejne kłamstwa, zatuszować je pomagają włączone do gry dzieci Katherine i wkrótce wszyscy trafiają na Hawaje, gdzie czeka na nich absurdalny, wymykający się spod kontroli weekend, który ujawnia, gdzie leżą granice wytrzymałości i jak daleko można posunąć się dla miłości. W tej genialnej i bardzo zabawnej komedii główni aktorzy to Jennifer Aniston i Adam Sandler.

2. Poznaj mojego tatę 

Greg Focker jest zakochany w Pam Byrnes i ma zamiar poprosić ją o rękę. Niestety nim pada ważne pytanie, Pam dowiaduje się, że jej młodsza siostra wychodzi za mąż. Podróż do Nowego Jorku na ślub siostry Pam wydaje się być świetną okazją do poproszenia rodziców ukochanej o jej rękę. Niestety los uwziął się na Grega i wszystko co robi ma skutek przeciwny do zamierzonego. Po przyjeździe na miejsce Greg zostaje przywitany przez wydawałoby się idealną rodzinę: kochających małżonków, syna, dwie córki i pupilka rodziny – kota. Okazuje się jednak, że nikt nie jest dość odpowiednim kandydatem na męża dla pierworodnej córki Jacka, emerytowanego ogrodnika i raczej imponującej postaci, który okazuje się być byłym agentem CIA. W dodatku Gregowi wcale nie pomaga fakt, że jest pielęgniarzem, nienawidzi kotów, a jego nazwisko brzmi wulgarnie. Mimo tego, iż Greg stara się za wszelką cenę wywrzeć na rodzicach swojej dziewczyny dobre wrażenie, jego weekend zaczyna się fatalnie – gubi na lotnisku bagaż, a kończy serią katastrofalnych zdarzeń, które zakłócają przygotowania do ślubu, gdzie na domiar złego aktywnie uczestniczy były chłopak Pam, Kevin Rawley, który ma nadal uczucia wobec swojej byłej dziewczyny.

1. Bridget Jones

Bridget Jones ma 32 lata i mieszka w Londynie. Jej życie uczuciowe jest pasmem porażek. Pociesza się nadużywaniem alkoholu, paleniem papierosów oraz jedzeniem. Wraz z rozpoczęciem nowego roku postanawia prowadzić dziennik, w którym będzie zapisywać wszystkie istotne zdarzenia. Zaliczają się do nich relacje z mężczyznami (zamierza zadawać się tylko z porządnymi) oraz walka z nadwagą. Ale wbrew swoim postanowieniom zaczyna romans ze swoim szefem, niepoprawnym kobieciarzem, Danielem Cleaverem. Tymczasem matka Bridget chce ją zeswatać z nudnym prawnikiem Markiem Darcy, który po bliższym poznaniu okazuje się interesującym mężczyzną. Bridget nie wie, któremu z nich ostatecznie oddać swoje serce. Komedia o Bridget Jones jest naprawdę genialna! Każdy kto jeszcze nie oglądał powinien koniecznie to obejrzeć. Tytułowa bohaterka, którą gra Renee Zellweger jest leniwa, rozkojarzona i ciągle robi coś nie tak jak powinna, przez co jest niezwykle zabawna. Jej historię możemy śledzić w trzech częściach; Dziennik Bridget Jones,
Bridget Jones W pogoni za rozumem i Bridget Jones Dziecko. Męskich bohaterów grają Hugh Grant i Colin Firth. Bardzo polecam!

Mam nadzieję że pierwsze takie zestawienie na moim blogu Wam się spodobało. Będę robiła więcej takich, zarówno filmowych, jak i książkowych. Oczywiście jest więcej komedii godnych polecenia, ale wybrałam te, które uważam za najlepsze i najzabawniejsze. Będzie jeszcze post z komediami romantycznymi i kryminalnymi, więc nie wszystkie są w tym poście. A wy, macie swoją ulubioną komedię? Oglądaliście którąś z powyższych? Jak je oceniacie? Koniecznie napiszcie pod postem! :D

25 komentarzy :

  1. Jak dla mnie Żona na niby i Bridget Jones:)

    OdpowiedzUsuń
  2. "Nietykalni" brzmią świetnie! W ogóle nie słyszałam o tym filmie, teraz bardzo chcę to obejrzeć i myślę, że zrobię to jeszcze w tym tygodniu. "Dlaczego on" nie znam, ale słyszałam o tym filmie i chciałam go obejrzeć, ale zupełnie o nim zapomniałam. Dzięki za dwa typy :) Ze swojej strony polecam "W starym, dobrym stylu" i "Nice guys" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno obejrzę obydwa! Nietykalni są super! "Dlaczego on" bardzo zabawne :)

      Usuń
  3. Bridget Jones będę chyba kochać do śmierci 😍😅 Kiedy mam dola to sobie zapuszczam ten film i od razu humor mi wraca i chęć do życia, zwłaszcza, że ja również znalazłam swojego Darcy’ego ❤️

    Pozdrawiam, she__vvolf 🐺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Ja Bridget obejrzałam już chyba milion razy ;) Naprawdę świetna komedia, można ją oglądać wiele razy, a i tak się nie znudzi :D

      Usuń
  4. Niektore z nich widzialam i sa swietne, niektore nie, ale teraz mam ochote wlaczyc sobie ktoras komedie z Twojej listy i posmiac sie troche pomimo silnego przeziebienia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj!
    Świetna lista :) właśnie tego potrzebowałem 😊
    Część z tych filmów oglądałem, przede wszystkim polecam każdemu kto nie widział ''Nietykalnych''.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystkie Twoje propozycje widziałam i muszę przyznać, że ubaw po pachy ! :D

    nouw.com/roksanaryszkiewicz

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię pozycję 10 i 8, zawsze się uśmiecham przy nich. Żonę na niby też oglądałam i się uśmiałam, ale jak oglądałam już kolejny raz to jednak to nie było już to, już mnie tak nie bawił :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Większość oglądałam :D Moimi faworytami z tego zestawienia jest numer 7, 5 i 4 :D

    OdpowiedzUsuń
  9. większość tych komedii, to niestety nie moja bajka :D i raczej po te, których nie widziałam nie sięgnę.
    Jasne, ja też uwielbiam nieśmiertelną Bridget! Żona na niby była nawet niezła, choć może bez fajerwerków, ale do obejrzenia. Jeśli lubisz klimaty w stylu Słonecznego patrolu, to mogę polecić tata kontra tata i złe mamuśki, też dwa całkiem fajne komediowe dzieła.
    Poza tym oczywiście - jak zostać kotem było genialne, choć nie wiem czy więcej się śmiałam, czy płakałam :D
    Pozdrawiam serdecznie, cass z cozy universe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tata kontra tata też świetne! Złe mamuśki nie oglądałam :D

      Usuń
  10. Ciekawe zestawienie :) Są tu komedie, których jeszcze nie widziałam i z chęcią to nadrobię. A Bridget czy Głupi i głupszy to klasyki dobrego humoru :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Niektóre tytuły obiły mi się o uszy, jedną do kilku pozycji oglądałam, a inne planowałam albo tez nie słyszałam o nich.
    Dzięki za przypomnienie o ,,Jak zostać kotem?". Obowiązkowo na liście razem z ,,Bridget Jones".

    http://screatlieve.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. ostatnio oglądałam dlaczego on i bardzo mi się podobał!

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka