"Prostota. Siła codziennych rytuałów" Brooke McAlary


"Prostota. Siła codziennych rytuałów" to krótki i minimalistyczny poradnik stworzony z myślą o osobach, które żyją w ciągłym pośpiechu, a ich dzień skupia się wyłącznie wokół pracy. Zabiegani, nie mają chwili nawet na spędzenie czasu z rodziną lub wypicie herbaty. Proste pomysły zawarte w książce pozwalają zmienić rytm i organizację dni, odnaleźć spokój, nauczyć się doceniać zwyczajne chwile oraz odkryć siłę w codziennych rytuałach.

Tytuł: "Prostota. Siła codziennych rytuałów"
Autor: Brooke McAlary

Liczba stron: 104

Oprawa: Twarda
Rodzaj: Poradnik

Wydawnictwo Literackie

Przed przeczytaniem poradnika nie byłam do końca pewna, czy taka książka z pomysłami na lepsze życie mi się spodoba. Zazwyczaj są one przecież zbyt długie, bardzo szczegółowe i trudne do zrozumienia. Postanowiłam jednak zobaczyć, czy porady autorki faktycznie są pomocne i pozwalają zmienić życie na lepsze. I powiem szczerze, że jestem pozytywnie zaskoczona. W tej małej książce liczącej sobie nieco ponad sto stron zostały zawarte bardzo skuteczne i pomocne rady. Brooke McAlary specjalnie napisała krótki poradnik, żeby nie zniechęcić czytelników zbyt wielką ilością treści. To duża zaleta, bo rytmy i rytuały opisane w książce czyta się szybko, są nieskomplikowane i treściwe.

"Życie jest lepsze, kiedy nie staramy się zrobić wszystkiego"

"Prostota. Siła codziennych rytuałów" to poradnik w twardej oprawie. Jest ładnie wydany, ma matową i minimalistyczną okładkę, idealnie pasującą do tematu. W środku ma świetne zdjęcia i cytaty. Książka podzielona jest na kilka części. Na początku jest wstęp i przedstawienie autorki, następnie opisane są rytuały i rytmy. Przy każdym rytuale jest ćwiczenie dla czytelnika, a oba rytmy mają przykładowe schematy organizacji pory dnia. Bardzo ważnym rytuałem jest odłączanie się. Nawet nie zdajemy sobie sprawy, ile czasu dziennie spędzamy przy telefonie lub komputerze. A moglibyśmy ten czas wykorzystać zupełnie inaczej, czytając książkę lub rozmawiając z rodziną. W dzisiejszych czasach trudno byłoby całkowicie odciąć się od wirtualnego świata, ale warto go znacznie ograniczyć. 


Podsumowując, "Prostota. Siła codziennych rytuałów" jest idealna dla osób, które chcą zmienić organizację i rytm dni. Pomysły zawarte w książce pozwalają w prosty sposób żyć lepiej i spokojniej, bez ciągłego pośpiechu. Poradnik jest napisany zwięźle i treściwie, ma około stu stron. Zachwyca wydaniem i zdjęciami w środku książki. Uważam, że warto go przeczytać, bo zawiera naprawdę skuteczne i zrozumiale napisane porady.


Moja ocena - 8/10


Bardzo dziękuję za możliwość przeczytania książki Wydawnictwu Literackiemu
https://www.wydawnictwoliterackie.pl/

20 komentarzy :

  1. Brzmi całkiem sympatycznie, mimo, że fanką poradników nie jestem, to może kiedyś rzucę na niego okiem w wolnej chwili :)

    she__vvolf 🐺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też właśnie nie jestem fanką poradników, ale ten był naprawdę niezły ;D

      Usuń
  2. Miałam okazję zapoznać się z tym poradnikiem i powiem, że bardzo ciekawa pozycja. Podobało mi się to, że nie było tam z góry narzuconych ideałów jak należy konkretnie i dokładnie postępować. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, właśnie przez świetne podejście autorki i dobrze opisane rady ten poradnik jest taki ciekawy :D

      Usuń
  3. Cudowny wpis, czytałam tę ksiązkę, sama ją na blogu recenzowałam. Szkoda, że tak mało powstaje takiego rodzaju książek.
    http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/04/historia-zych-uczynkow-katarzyna.html

    Dodaję bloga do obserwowanych, liczę na rewanż.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam, oby było więcej tego typu poradników :D Również obserwuję ;)

      Usuń
  4. Od dłuższego czasu chodzi za mną ten poradnik, mimo, że nie lubię tego typu książek. Myślę, że się w nią zaopatrzę, bo jestem bardzo zainteresowana tą pozycją :)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie,
    oliviaczyta

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo rzadko sięgam po poradniki, ten raczej sobie odpuszczę ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Może kiedyś po niego sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawa recenzja
    plus za każdym razem jak tu wchodzę powala mnie estetyka tego bloga :0

    OdpowiedzUsuń
  8. Może kiedyś sięgnę po tę pozycję ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Odpowiedzi
    1. Wykonanie jest naprawdę godne podziwu, zarówno pod względem treści jak i grafiki ;D

      Usuń
  10. Myślę, że spodobałby mi się ten poradnik :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto go kupić i samemu się przekonać, czy jest wart przeczytania ;)

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka