"Niepowszedni.Obława" Justyna Drzewicka


Niepowszedni to dzieci obdarzone darami, rodzą się bardzo rzadko, więc są cennym łupem dla handlarzy ludźmi. Nila, Alla, Sambor, Dalko i Flawia zdołali przeżyć kolejne spotkanie z Okrutnymi Złotnikami, niestety są nadal narażeni na atak z ich strony. Aby go uniknąć, postanawiają zaryzykować i wyjść naprzeciw wrogowi. Przyjaciele powracają do Łajdackiego Krańca, miejsca, z którym mają wiele najgorszych wspomnień, aby odnaleźć Welesa i jego bandę. Rozumieją, że to dla nich ostateczność, muszą raz na zawsze uwolnić się od prześladowców. Podróż nie należy do najłatwiejszych, wokół panuje sroga zima, a dzieci są ciągle narażone na lawiny albo spotkanie ze śnieżną panterą. Niepowszedni są zdeterminowani, żeby pokonać złoczyńców, ale czy wystarczająco, żeby im się to udało?

Tytuł: "Niepowszedni. Obława"
Autor: Justyna Drzewicka
 
Seria: Niepowszedni
Liczba stron: 440

Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Rodzaj: literatura młodzieżowa, przygodowa, fantastyka
Wydawnictwo Jaguar


 "Wolnych od strachu nie ma nigdzie, wierz mi"

Seria "Niepowszedni" Justyny Drzewickiej to trylogia, a więc składa się z trzech tomów. Pierwsza część była naprawdę słaba, druga nieco lepsza, ale wciąż nie była to książka, którą mogłabym szczerze Wam polecić. Jak było z ostatnim, trzecim tomem? Po przeczytaniu dość dobrej drugiej części spodziewałam się, że kolejna będzie tak samo, a nawet jeszcze lepsza. Niestety, po raz kolejny(i na szczęście ostatni) zawiodłam się na tej trylogii. Dużą wadą pierwszego tomu byli dla mnie irytujący bohaterowie. W drugim tomie przestali mnie tak bardzo denerwować, stali się nawet całkiem znośni, prawdopodobnie to za sprawą nowej postaci, którą bardzo polubiłam. Niestety, w trzeciej części bohaterowie stali się jeszcze bardziej wkurzający niż w pierwszej(o ile to w ogóle możliwe), mojego ulubionego bohatera nie było na więcej niż dwóch stronach, a akcja znowu się niesamowicie ciągła. Nie mówiąc już o długich opisach, których oczywiście było pełno.


 "Powiedzmy, że nie wszystko było kłamstwem i nie wszystko było prawdą"

Na szczęście ten tom nie był powieścią składającą się tylko z wad, miał też swoje zalety. Ze wszystkich trzech części "Niepowszedni. Obława" ma najlepszą okładkę. Chociaż nie pasuje kolorystycznie do reszty, idealnie oddaje zimowy klimat wydarzeń rozgrywających się w książce. Pisząc już o klimacie, akcja ostatniego tomu rozgrywa się w mroźnym czasie, bohaterowie muszą zmierzyć się ze srogą zimą. Wszystko to było bardzo dobrze opisane. Wielki plus również dla zakończenia trylogii. Justyna Drzewicka opisała dalsze losy każdego z bohaterów, nie zapomniała o żadnej postaci ani sprawie, wyjaśniła wszystko ze szczegółami. Ale największą zaletą jest zdecydowanie fakt, że autorka postanowiła skończyć pisanie tej serii na trzecim tomie i nie pisała kolejnego. Chociaż gdyby całą tę historię zawarła w jednym tomie, usunęła zbędne opisy i przyśpieszyła akcję, mogłaby to być naprawdę godna polecenia książka.


Podsumowując, ostatni tom serii nie był lepszy od poprzedniego, znowu wrócili irytujący bohaterowie i długie opisy, zniknął również mój ulubiony bohater. Jedynymi zaletami są okładka, zimowy klimat wydarzeń przedstawionych w powieści oraz zakończenie trylogii, w którym zostały opisane dalsze losy każdego z bohaterów. Jednak mimo tego nie polecam serii "Niepowszedni", według mnie szkoda na nią po prostu czasu i nerwów.

Moja ocena - 4/10 


Bardzo dziękuję za możliwość przeczytania książki Wydawnictwu Jaguar
http://wydawnictwo-jaguar.pl/

12 komentarzy :

  1. Świetna recenzja!

    www.strong-power.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, że ta część aż tak ci się nie spodobała :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, ta seria jest jedną z najgorszych, jakie czytałam :(

      Usuń
  3. Słyszałam już o tej książce, ale jakoś nie miałam nigdy okazji przeczytać :)

    sunreads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobrze, że nie czytałaś, nie warto ;) Lepiej poświęcić czas na lepsze książki :D

      Usuń
  4. Nie znam tej książki ale recenzja rewelacyjna i bardzo zachęca do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli lubisz takie klimaty to może ci się spodoba ;)

      Usuń
  5. Miałam kiedyś tę serię w planach, ale ostatecznie odłożyłam ją na później. Widzę, że za wiele nie straciłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, są lepsze książki, na które warto poświęcić swój czas ;D

      Usuń
  6. Czytałam kiedyś ale nie za bardzo przypadła mi do gustu:/

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka