"Uratuj mnie" Anna Bellon


 
Maia nie jest zwykłą nastolatką. Mając niecałe 14 lat straciła ukochanego brata w koszmarnym wypadku, a sama została ranna. Przez trzy ostatnie lata całkowicie izolowała się od otoczenia, utrzymując kontakty tylko z rodziną. Nagle w szkole pojawia się pewien chłopak. Kyler cały czas przenosi się do innych miast, ma toksycznego ojca, który ciągle bije go i wyzywa. Dla chłopaka jedyną ucieczką jest muzyka. Maia i Kyler poznają się w szkole, dziewczyna rozmawia z chłopakiem, który nie traktuje jej jak inni uczniowie. Między nimi rodzi się przyjaźń, jednak nie jest to łatwe. Maia od trzech lat budowała wokół siebie mur, który bardzo trudno zburzyć.  Kyler jest bardzo uparty i nie odpuści, dopóki nie uratuje Mai. Obydwoje będą musieli przełamać swoje własne lęki i zaufać tej drugiej osobie. "Uratuj mnie" to cudowna i wciągająca powieść o życiu dwóch ludzi, którzy mają za sobą trudną przeszłość i chcą zacząć od nowa. To książka o pokonywaniu problemów, wzajemnym zaufaniu i uczuciem między dwójką ludzi.

Tytuł: "Uratuj mnie"
Autor: Anna Bellon

Seria: The Last Regret(tom 1)
Liczba stron: 352
Rodzaj: literatura młodzieżowa
, romans
Wydawnictwo: OMG books

 "Umierać od środka to jak zgubić elementy układanki, która kiedyś była całością"

Maia - dziewczyna unikająca ludzi od kiedy w wypadku zginął jej ukochany brat. Od trzech lat ignoruje wszystkich dawnych znajomych i przyjaciół, bo nie chce się do nikogo przywiązywać, aby kolejny raz tak cierpieć przez czyjąś stratę. Liczy się dla niej tylko muzyka i książki. Maia pięknie śpiewa i gra na fortepianie, a raczej grała, bo od śmierci brata nie dotknęła instrumentu. Nagle do szkoły przychodzi nowy uczeń, Kyler, który wywraca jej życie do góry nogami
Kyler - chłopak ciągle przeprowadzaja się do innych miast, ma toksycznego ojca, który się nad nim znęca, zarówno psychicznie, jak i fizycznie. Kyler nie radzi sobie ze swoim życiem, będąc ciągle poniżany przez swojego rodziciela. Jego ucieczką jest muzyka i koszulki z prowokującymi napisami. Nagle poznaje Maię, piękną i mądrą dziewczynę, która ma za sobą trudną przeszłość. Kyler postanawia pomóc Mai, żeby od nowa nauczyła się ufać ludziom i z nimi rozmawiać.


Maię i Kylera łączy nie tylko trudna przeszłość, ale i wspólne hobby - muzyka. Razem z paczką przyjaciół ze szkoły tworzą zespół - The Last Regret. Czy Maia pogodzi się z przeszłością i przestaną nawiedzać ją koszmary? Czy Kyler uwolni się od toksycznego ojca? Czy ta dwójka odnajdzie wreszcie spokój w życiu i połączy ich uczucie większe niż przyjaźń?

"Bo przyjaciele, nie są tylko od pocieszania, gdy użalasz się nad sobą. Są od kopnięcia cię w tyłek, kiedy chcesz się poddać"

Książka to znakomita, lekka pozycja dla młodzieży. Nie jest to jednak książka tak bardzo przygnębiająca i ponura, jak może się wydawać po opisie. Jest w niej dużo wątków humorystycznych, a rozmowy między Kylerem a Maią rozbawiają do łez. Obydwoje mają cięty język i wielkie poczucie humoru, więc żarty i humor w książce gwarantowane. Autorka pisze lekkim, przystępnym językiem, choć w książce niektóre wątki są trudne, opowiadające szczegółowo o skomplikowanym życiu obojga bohaterów.  "Uratuj mnie" to książka pisana bez ściemy, opowiada krok po kroku, jak toczy się życie Mai i Kylera i z jakimi problemami się zmierzają. Jednocześnie to książka skierowana do młodzieży, więc są też wątki zabawne i bardziej młodzieżowe, na przykład tworzenie zespołu, nagrywanie piosenek oraz smsy między głównymi bohaterami. 

"Życie miejscami było do dupy, ale czasem na drodze spotykaliśmy ludzi, którzy byli warci tego, by żyć"

 
Bohaterowie w książce są cudowni, chociaż w życiu spotkało ich wiele nieszczęśliwych rzeczy, to wciąż są zabawni i potrafią cieszyć się z małych rzeczy. Maia to dziewczyna mądra i piękna, choć ma za sobą traumatyczne przeżycia to wciąż ma cięty język i poczucie humoru. Kyler to złoty chłopak. Przystojny, mądry, opiekuńczy, troszczy się o Maię i jest przy niej zawsze, gdy ona go potrzebuje. Ma duże poczucie humoru i tak jak Maia, jest uzdolniony muzycznie. Obydwoje interesują się sportem oraz literaturą. Zarówno Maia, jak i Kyler są świetni, można ich od razu polubić.
 

 "W czytaniu najlepsze jest to, że przestajesz żyć swoim życiem, a zaczynasz żyć życiem bohaterów"


Książka porusza trudne tematy, ale jest napisana w sposób lekki i wciągający. Z zapartym tchem śledziłam losy obojga bohaterów, kibicując im, żeby w końcu mogli cieszyć się życiem. To jedna z tych książek, co podczas czytania zapominasz o rzeczywistości i przeżywasz wszystko razem z postaciami literackimi. Pomysł na fabułę może nie jest zbyt oryginalny, ale na pewno jest znakomicie wykonany. Jak na powieść z Wattpada, to prawdziwy debiut! Polecam przeczytać każdemu, zarówno dorosłym, jak i młodzieży.

Moja ocena - 9/10

45 komentarzy :

  1. Nie przepadam za książkami młodzieżowymi, ale ta akurat mnie zainteresowała :) Opis zachęca do przeczytania... a do tego Twoja ocena! Z chęcią kiedyś po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardo uwielbiam czytać książki młodzieżowe. Z miłą chęcią sięgnę po książkę:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna recenzja. Bardzo bogata merytorycznie. Brawo i gratuluję. Widać że bardzo to lubisz

    OdpowiedzUsuń
  4. Wydaje mi się, że gdzieś to już słyszałam. Tak jak napisałaś fabuła nie jest oryginalna, ale przynajmniej opowiada o naszej ludzkiej codzienności, bo codziennie ktoś zmaga się że stratą bliskich.

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam sporo o tej pozycji zwłaszcza w okresie przed i krótko po premierze książki. Z tego, co pamiętam opinie były raczej różne. Kiedyś chciałam przeczytać ,,Uratuj mnie" ale z upływającymi miesiącami ta chęć totalnie gdzieś zniknęła w odmętach innych książek, które się pojawiły w 2017 roku lub pośród tych, które miały premier jakiś czas temu, ale wciąż chcę je przeczytać. Wydaje mi się, że jest to jedna z tych książek, które zanim trafiły do druku, pojawiły się na wattpadzie. Po książkę raczej nieprędko sięgnę, aczkolwiek recenzja bardzo mi się podobała! :)
    Pozdrawiam x

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, też słyszałam różne opinie, ale warto mimo tych negatywnych przeczytać!

      Usuń
  6. Bardzo ciekawa książka opowiadająca o trudnej młodości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, bardzo ciekawa. Jest też drugi tom, jestem właśnie w trakcie lektury ;)

      Usuń
  7. Już mi się podoba. Kocham książki - widzę, że to będzie pozycja must have :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajna wydaję się być ta książka <3
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  9. Książka brzmi obiecująco. Swietnie napisany tekst.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam książki młodzieżowe!Uratuj mnie czytałam niedawno i polecam każdemu.Co prawda na początku niezbyt mi się podobała,ale ogólnie książkę po przeczytaniu oceniam na plus.Obserwuję :)

    chemiczna-pilotka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakbys chciała przeczytać, to jest jeszcze druga część;) Nazywa się "Nie zapomnij mnie" i opowiada o Ollie i jego byłej dziewczynie;)

      Usuń
  11. Książki młodzieżowe są bardzo ciekawe. Ja aktualnie czytam "Zanim się pojawiłeś".
    Ładnie napisany wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję;) Zanim się pojawiłeś super książka, choć trochę smutna :(

      Usuń
  12. Bardzo dobra i rzetelna recenzja, zachęca do przeczytania książki.
    Świetnie prowadzony blog, będę śledził na bieżąco.
    Tak trzymaj, powodzenia! :)

    dawid_jajesnica

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajny post:) www.flare.com.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. Książka zapowiada się ciekawie, mimo że jest dla młodzieży, a ja raczej po takie nie sięgam. Bardzo dokładna recenzja, za którą dziękuję! <3
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Książka wydaje się być bardzo ciekawa, poza tym świetnie napisana recenzja :) anikapietruszko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Jeszcze nie słyszałam o tej książce:))

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo fajna recenzja ;) nie przepadam za tego typu książkami, ale przeczytam ;)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie słyszałam o tej książce. Ale wydaje się być ciekawa. Może kiedyś się na nią skuszę.

    Pozdrawiam, nataa-natkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Hejka,
    Fajny post, ja osobiście zapraszam również do siebie.
    Może blog troche innej tematyki niż twój ale prosiłbym aby można było by zajrzeć zobaczyć co tam się będzie działo? Dopiero zaczynam swoją przygodę z blogowaniem więc proszę o ocene. Link: http://www.mateuszkozak.eu
    System komentarzy to DISQUS

    OdpowiedzUsuń
  20. Książka wydaje się ciekawa :D
    PS. Ładna szata graficzna bloga <3

    OdpowiedzUsuń
  21. Ta książka jest idealnym guilty pleasure xd


    Pozdrawiam!
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
  22. Mnie nie uwiodła aż tak bardzo, ale i tak spędziłam z nią miłe chwile :-)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zachęcam przeczytać drugą część! Jest równie świetna ;)

      Usuń
  23. Słyszałam dużo opinii, niestety mniej pozytywnych, ale muszę sama spróbować i ocenić.
    Pozdrawiam i zostaję na dłużej :)
    ann-books.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka