"Niepowszedni. Porwanie" Justyna Drzewicka


Nila i jej młodsza siostra Alla są niepowszednimi. Takie dzieci rodzą się bardzo rzadko i mają niezwykłe moce. Nila może leczyć ludzi i ranić dotykiem. Alla może oswoić każde zwierzę i rozumie zdania w innych językach. Dziewczyny zostają porwane przez bezwzględnych łowców, sprzedających takich jak one na Targu Niewolników. Rodzeństwo nie jest jedyne. Okrutni handlarze przetrzymują także inne dzieci, między innymi Sambora, Dalko i Wodniczkę. Niepowszedni postanawiają połączyć siły i wyrwać się z łap złoczyńców. Wiedzą, że jeżeli chcą przetrwać, muszą liczyć tylko na siebie.

Tytuł: "Niepowszedni. Porwanie"
Autor: Justyna Drzewicka

Seria: Niepowszedni
Liczba stron: 408

Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Rodzaj: literatura młodzieżowa, przygodowa, fantastyka
Wydawnictwo Jaguar


"To, że jesteś wrogiem ich wroga, nie oznacza, iż stajesz się przyjacielem"

Książkę od dłuższego czasu chciałam przeczytać, bo zaciekawił mnie opis z tyłu okładki, fabuła i genialny pomysł z darami Niepowszednich. Bardzo się ucieszyłam, gdy otrzymałam całą serię do recenzji od Wydawnictwa Jaguar. Miałam dość duże oczekiwania co do serii, czytając wcześniej w większości same pozytywne opinie. Niestety, seria okazała się być zupełnie inna, niż się spodziewałam. Miałam nadzieję na fantastyczną, ciekawą i przyjemną lekturę. Co dostałam? Niesamowicie długie opisy, nijakich bohaterów, mało akcji i zbyt wiele nazw. Książkę czytałam bardzo długo, ale postanowiłam doczytać do końca, aby zrecenzować serię. Gdyby nie fakt, że powieść dostałam od wydawnictwa, raczej bym jej nie skończyła.

"Rozum bywa groźniejszy niż miecz"

Seria zapowiadała się bardzo dobrze, pomysł na fabułę był świetny, szkoda tylko, że wykonanie pozostawia wiele do życzenia. Uważam, że autorka nie powinna robić z tej serii trylogii. Gdyby całą historię zmieściła w jednym tomie, usunęła większość niepotrzebnych i długich opisów, to "Niepowszedni" byliby naprawdę niezłą powieścią. Bohaterowie są bezbarwni, niewielu z nich dało się polubić. Okładki książek oddają klimat serii, ale niestety nie przykuwają wzroku, co jest bardzo ważne dla większości czytelników. Zaletą są świetnie zrobione mapy na początku każdej części i piękne zdobienia rozdziałów. Ciekawą rzeczą w serii są dary Niepowszednich. Oprócz głównych bohaterek, o których mocach mówiłam na początku recenzji, była jeszcze trójka utalentowanych dzieci. Sambor miał wrodzoną moc wojownika, mógł przewidzieć każdy ruch swojego przeciwnika. Dalko potrafił widzieć w ciemności i z dużych odległości. Wodniczka miała niesamowity dar, mogła wytrzymać pod wodą bardzo długi czas. Pomysł z niezwykłymi zdolnościami jest naprawdę genialny, ratuje nieco moją opinię na temat serii. 


Podsumowując, pierwszy tom serii "Niepowszedni" to książka, która mnie niestety rozczarowała, oczekiwałam od niej czegoś zupełnie innego. Ma kilka zalet(świetne zdolności bohaterów, mapki w środku książki, zdobienia rozdziałów) ale mimo tego w powieści przeważają wady. Jeżeli nie zrażają Was długie opisy, lubicie mało akcji w książce i nie przywiązujecie dużej uwagi do bohaterów, to seria może Wam się spodobać.

Moja ocena - 4/10 



Bardzo dziękuję za możliwość przeczytania książki Wydawnictwu Jaguar
http://wydawnictwo-jaguar.pl/

20 komentarzy :

  1. Książkę kiedyś chciałam przeczytać, ale nie za bardzo potem mnie zachęcała. Sądzę, że mają przepiękne okładki!
    Pozdrawiam z mega ciepłej Bawarii!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wielokrotnie widziałam tę książkę, ale nigdy jakoś specjalnie mnie nie zainteresowała, teraz widzę, że może słusznie. Nie potrafię zbytnio czerpać przyjemności z czytania spokojnych dialogów, opisów przyrody, czy czegokolwiek, w czym mało jest akcji i werwy. Dla mnie w książce musi się dziać! Tym bardziej, że ostatnio bez przerwy chce mi się spać ;)

    Pozdrawiam cieplutko!
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo nie lubię książek, w których przeważają liczbę opisy, które dla mnie wydają się zbędne, dlatego raczej nie sięgnę po te książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie lubię takich książek i nie rozumiem, czemu autorzy piszą te długie opisy :(

      Usuń
  4. To niekoniecznie mój styl, lubię kiedy w książce dzieje się dużo akcji. Nudne opisy?! Dlaczego oni to robią?! Zdjęcie świetne!

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, po co te nudne opisy haha, chyba chcą zniechęcić czytelników do dalszego czytania ;D Dziękuję :)

      Usuń
  5. Bardzo lubię takiego rodzaju książki, myślę, że mogłabym się skusić i przeczytać je :)

    http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/06/moje-serce-moj-wrog-steiger-aj.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli nie przeszkadzałyby ci te bardzo długie opisy, to faktycznie, książka może być ciekawa :D

      Usuń
  6. Bardzo urokliwa okładka może się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładka może i jest ciekawa, ale zawartość już średnio ;)

      Usuń
  7. Nie miałam styczności z tymi książkami i chyba to nie dla mnie, ale trzeba przyznać, że okładka fajna :)
    https://ragazza99.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładki fajnie wyglądają na zdjęciach, ale niestety na żywo już tak średnio :(

      Usuń
  8. Szkoda, że książka Cię rozczarowała. Kiedyś może dam szansę tej serii, ale jeszcze nie teraz. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczekiwałam od tej serii czegoś innego. Ale może tobie przypadnie do gustu ;)

      Usuń
  9. Miałam ochotę na tę serię, ale chyba jednak zrezygnuję

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka