"Dziesięć tysięcy słońc nad tobą" Claudia Gray


"Dziesięć tysięcy słońc nad tobą" to kontynuacja książki o Marguerite, dziewczynie, która może podróżować do innych wymiarów. Jest to możliwe dzięki wynalazkowi jej rodziców, Firebirdowi. Nastolatka ma pewien dar, może bowiem zachować własną świadomość, gdy przebywa w ciele innej postaci. To niezwykle rzadka umiejętność, a niektórzy nie cofną się przed niczym, żeby ją zdobyć. Gdy dusza Paula, chłopaka Marguerite zostaje rozszczepiona i rozrzucona po wielu wymiarach, dziewczyna gotowa jest zrobić wszystko, by go uratować. Rusza w niebezpieczną podróż między wymiarami razem ze swoim najlepszym przyjacielem, Theo. Trafiają do zniszczonego przez wojnę San Francisco, kryminalnego półświatka Nowego Jorku i do pięknego Paryża, w którym inna Marguerite skrywa zaskakujący sekret. Każdy wszechświat, choć przybliża ją do uratowania ukochanego, nakazuje wątpić w łączącą ich miłość. 

Tytuł: "Dziesięć tysięcy słońc nad tobą"
Autor: Claudia Gray
 
Seria: Firebird (tom 2)
Liczba stron: 430
Rodzaj: literatura młodzieżowa, fantastyka, science-fiction
Wydawnictwo: Wydawnictwo Jaguar


Marguerite Caine ma wybitnych rodziców fizyków, których najlepszy wynalazek, Firebird, pozwala na podróże między wymiarami. Dziewczyna ma pewien dar, może bowiem zachować świadomość, gdy jest w ciele innej postaci. To bardzo rzadka i poszukiwana cecha, dlatego dziewczyna ma kilku wrogów. Jeden z nich, Conley rozszczepia duszę Paula, ukochanego Marguerite i rozrzuca poszczególne kawałki po różnych wszechświatach. Meg, żeby uratować swojego chłopaka, musi w każdym kolejnym wymiarze odszukać kawałki jego duszy i zniszczyć dzieła swoich rodziców. Dziewczyna razem ze swoim przyjacielem Theo trafia do wielu wymiarów, między innymi do San Francisco, Nowego Jorku i Paryża. Każdy krok przybliża Marguerite do uratowania Paula, nakazuje jednak wątpić w ich miłość, która wydawała się przecież taka niezmienna. Czy dziewczynie uda się uratować ukochanego i poskładać jego duszę z powrotem? Czy ich miłość przetrwa wszelkie komplikacje? Tego dowiecie się, czytając tę książkę.

"Witamy w ekscytującym świecie podróży po alternatywnych rzeczywistościach"

Pierwsza część serii, czyli "Tysiąc odłamków Ciebie"(link do recenzji TUTAJ) była naprawdę genialna i z niecierpliwością czekałam na kolejny tom. Czy kontynuacja jest tak dobra jak pierwsza część? Tak,a nawet lepsza! W pierwszym tomie podróżowanie między wymiarami nie było tak bardzo dopracowane i interesujące jak w części drugiej. Uwielbiam książki z motywami podróży, a pomysł na podróżowanie między różnymi wymiarami jest naprawdę świetny! W "Dziesięć Tysięcy słońc nad tobą" razem z główną bohaterką możemy poznać San Francisco w czasie wojny, Nowy Jork pełen kryminalistów i wspaniały Paryż, w którym inna Marguerite skrywa szokujący sekret. W każdym wymiarze główna bohaterka, żeby uratować Paula, musi zniszczyć wynalazki swoich rodziców i zebrać kawałki duszy chłopaka uwięzione w Firebirdach.
Styl pisania autorki jest lekki i przyjemny, dzięki czemu książkę czyta się bardzo szybko. Bohaterów polubiłam jeszcze bardziej niż w części pierwszej, szczególnie Theo. W tej części było mało Paula, głównego męskiego bohatera a więcej głównej bohaterki i jej przyjaciela. Mam nadzieję, że w następnym tomie pojawi się więcej scen, w których będzie występował Paul, bo to moja ulubiona postać w całej serii. Fabuła jest bardzo oryginalna, a akcja wciąga już od pierwszej strony. Co do szaty graficznej, to okładki serii powalają na kolana! Książki warto przeczytać nie tylko dlatego, że mają cudowną zawartość. Wykonanie graficzne jest naprawdę doskonałe, warto mieć te książki na półce właśnie ze względu na piękne wydanie! Zakończenie książki jest naprawdę nieprzewidywalne, nie mogę się już doczekać, jak potoczą się dalsze losy bohaterów.

"Czas przestać oglądać się za siebie. Czas spojrzeć w przyszłość. Czas uratować Paula"

"Dziesięć tysięcy słońc nad tobą" jest książką wciągającą i dynamiczną. To idealna pozycja dla osób gustujących w literaturze młodzieżowej, fantastycznej i science-fiction. Autorka stworzyła zabawną i lekką powieść, obok której nie da się przejść obojętnie. Ja osobiście jestem tą serią oczarowana i polecam każdemu! Czekam z niecierpliwością na kolejną część, by poznać dalsze losy Marguerite i Paula oraz odkryć nowe wymiary z bohaterami.

Moja ocena - 10/10


Bardzo dziękuję za egzemplarz recenzyjny Wydawnictwo Jaguar
http://wydawnictwo-jaguar.pl/
 

40 komentarzy :

  1. Zaciekawiłaś mnie tą książka i z chęcią sięgnę po pierwszą część :) jeśli mi się spodoba to na pewno przeczytam tez kontynuacje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczerze nie słyszałam o tej książce, ale w sumie zaciekawiłaś mnie, muszę sięgnąć po pierwszą część :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super! Cieszę się, że zaciekawiła cię ta książka :D Mam nadzieję, że Ci się spodoba ;D

      Usuń
  3. Fantastykę ostatnio trochę zaniedbałem. Rzadko sięgam po takie tytuły, ale doceniam. Kilka pozycji SF zawsze na mojej liście top jest wysoko.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ekstra recenzja , podoba mi się ❤

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie slyszalam wcześniej o tej ksiazce :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie szukałam czegoś do czytania na jesienne wieczory. Chyba sięgnę po tą książkę. Super recenzja :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super są te okładki :)
    Nie czytałam jeszcze tomu pierwszego, ale ciekawi mnie, więc pewnie kiedyś po niego sięgnę :)
    zaczytanamona.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie miałam okazji słyszeć o tej książce, ale brzmi naprawdę dosyć ciekawie ;)
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam dużo dobrego o tych książkach i tak sobie myślę, że pewnie prędzej czy później je przeczytam, żeby mieć szanse przenieść się w inne wymiary razem z bohaterami 😍

    she__vvolf 🍂🐺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że seria spodoba Ci się tak, jak mi się podobała :D Wątek podróży międzywymiarowych jest naprawdę intrygujący i niesamowicie przedstawiony ;D

      Usuń
  10. Nie znam tej książki, ale chętnie bym ją przeczytała w taki jesienny ziemny wieczorek ;)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie teraz szukam książki dla siebie i spróbuje :)
    ONLY DREAMS

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie słyszałam o takie, a planuje coś kupić. Ciekawa recenzja, zaciekawiłaś mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Czytałam pierwszy tom i już nie mogę doczekać się momentu, w którym rozpocznę lekturę drugiej części. Zapowiada się świetnie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drugi tom jest genialny! Skoro podobała ci się pierwsza część, to kontynuacją będziesz zachwycona :D

      Usuń
  14. Już od dawna chciałam przeczytać tą serię i po Twojej recenzji na pewno sięgnę po 1 i 2 tom !!! ;) Naprawdę dobra i ciekawa recenzja.
    pozdrawiam
    zaczytanaolaakochaczytac.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :D Mam nadzieję, że książki się spodobają ;D

      Usuń
  15. Bardzo chętnie bym ją przeczytała ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam chęć na książki z tej serii. Już same okładki są bardzo kuszące, skłaniają do zakupu i lektury. Mam nadzieję, że treść jest równie dobra i z tego, co piszesz, tak właśnie jest :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładki są przepiękne <3 Ale to głównie zawartością jestem oczarowana :D

      Usuń
  17. Nie słyszałem o tej książce, ale bardzo ciekawy post Też kocham czytać!

    OdpowiedzUsuń
  18. Już od dłuższego czasu mam w planach przeczytać tę serię i swoją recenzją jeszcze bardziej mnie zachęciłaś :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  19. już sama okładka zachęca :) super!

    OdpowiedzUsuń
  20. bardzo interesująca recenzja, koniecznie muszę kupić tą książkę!

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka