"Pasażerka" Alexandra Bracken


"Pasażerka" to nowa książka Alexandry Bracken, autorki bestsellerowej serii "Mroczne umysły". Tym razem poznajemy historię nastoletniej skrzypaczki Etty i młodego korsarza Nicholasa. Ich losy splatają się, gdy dziewczyna odbywa swoją pierwszą podróż w czasie. Etta trafia na statek pełen piratów. Dowiaduje się, że należy do potężnej rodziny Ironwoodów. Stary Ironwood każe dziewczynie oddać skradziony przez jej matkę tajemniczy przedmiot, astrolabium, który pozwala tworzyć nowe tunele do podróżowania w czasie. Jeżeli tego nie zrobi, jej matka zginie, a Etta zostanie uwięziona w innej epoce na zawsze. Młoda skrzypaczka zostaje wciągnięta w niebezpieczną intrygę razem z Nicholasem. Nie wie, czy może mu zaufać, ale zaczyna coś do niego czuć. Tylko czy para z zupełnie innych epok może być razem? Etta wyrusza w podróż po egzotycznych miejscach i w poprzek czasu razem z młodym piratem. Mają tylko kilka dni, żeby odnaleźć i zwrócić astrolabium, inaczej dziewczyna pożegna się ze swoim dotychczasowym życiem.

Tytuł: "Pasażerka"
Autor: Alexandra Bracken
 
Seria: Pasażerka (tom 1)
Liczba stron: 432
Rodzaj: literatura młodzieżowa, fantastyka, romans
Wydawnictwo: Wydawnictwo SQN



"Pasażerka" to powieść lekka i przyjemna. Pomysł na fabułę jest intrygujący, bo mamy tutaj nie tylko podróżowanie w czasie, ale i wątek piratów. Co prawda, było tego wątku bardzo mało, więc jeżeli ktoś nastawia się na książkę w klimacie "Piratów z Karaibów" to będzie zawiedziony. Bohaterowie są bardzo dobrze wykreowani. Są tu zarówno postacie dobre, jak i te złe. Emma i Nicholas są postaciami pozytywnymi. Wnoszą do książki dużo humoru i zaskarbiają sobie sympatię czytelników. Jak można się domyślić, nawiązuje się między nimi uczucie. Wątek romantyczny w książce jest ciekawie przedstawiony. Nie jest sztuczny ani cukierkowy i nie jest to wątek pierwszoplanowy. Występuje tu również motyw dyskryminacji rasowej. Nicholas jest czarnoskóry i w niektórych epokach spotykamy się z rasizmem.

"Współczesna nastolatka i XVIII-wieczny pirat w szalonym wyścigu z czasem przez kontynenty i epoki"


Dużym atutem książki jest pierwszoplanowy wątek, czyli podróżowanie w czasie. Jest on bardzo ciekawie wytłumaczony, w sposób łatwy do odebrania. Bohaterowie przemieszczają się do innych epok za pomocą tuneli. Etta i Nicholas podróżują między innymi do Londynu, Kambodży i Damaszku. Każde miejsce jest inne, do tego w różnych epokach. Drugim plusem jest piękna okładka. Znajduje się na niej butelka, w której jest pokazany współczesny świat. Pod butelką jest jej cień, w którym umieszczony jest statek piracki. Wydawnictwo SQN stanęło na wysokości zadania, wydając tę książkę. Warto ją mieć na swojej półce ze względu na ciekawą historię i piękną okładkę.

"Chcę, byś to zapamiętała: koniec końców liczy się tylko nasz wybór. Nie marzenia, nie słowa i nie obietnice"

Niestety, w książce są też minusy. Fabuła jest interesująca, ale dość schematyczna. Podróżowanie w czasie, rodzina Ironwoodów i starzec Cyrus. Te wszystkie elementy bardzo przypominają mi "Trylogię Czasu" Kerstin Gier. Po drugie, początek historii bardzo się dłuży i jest dość nudny. Dopiero w dalszej części akcja zaczyna się rozkręcać. Jeszcze jedną rzeczą, na którą muszę zwrócić uwagę, jest mało wyczerpujący motyw piractwa. Mógłby być odrobinę bardziej rozwinięty, a cała historia byłaby ciekawsza i mniej schematyczna.


Podsumowując, "Pasażerka" to lekka i zabawna lektura z ciekawymi bohaterami. Mimo kilku minusów uważam, że książkę warto przeczytać. Polecam wszystkim, których interesuje motyw podróżowania w czasie. Zaskakujące zakończenie pokazuje, że na pewno będzie kolejna część, na którą czekam z niecierpliwością, żeby poznać dalsze losy Etty i Nicholasa.

Moja ocena - 8/10        


Dziękuję za możliwość przeczytania książki portalowi Czytam Pierwszy
https://czytampierwszy.pl/

40 komentarzy :

  1. trochę się wahałam czy jej nie zamówić, jak pojawiła się opcja w czytam pierwszy za 50 isbn-ów, ale ostatecznie uznałam, że na razie nie. owszem okładka jest genialna! ale jakoś na razie fabuła mnie nie przekonała :P może za jakiś czas się to zmieni? :D
    zaczytanamona.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam ją właśnie od tego portalu i bardzo polecam, super książka!

      Usuń
  2. Sama nie wiem, czy sięgać po te książkę, czy nie... :/ Niby mnie ciekawi, ale boję się rozczarowania :(

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli chcesz przeczytać książkę z wątkiem piratów to się rozczarujesz, ale jeżeli szukasz dobrej młodzieżówki to śmiało możesz sięgać ;D

      Usuń
  3. Słyszałam trochę o tej książce, ale przede wszystkim kojarzę ją z zagranicznych instagramów. Szkoda, że jest schematyczna i mało oryginalna :( Wolę, gdy w powieści mogę znaleźć coś nowego.

    Pozdrawiam
    Caroline Livre

    OdpowiedzUsuń
  4. Gdy została wydana miałam na nią spore chęci, jednak bardzo się zniechęciłam tym fenomemem, który przytrafił tą książkę, była wszędzie. Może dam jej szansę w przyszłości. Pozdrawiam i zapraszam do mnie stelladj.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, ta książka była w jednym momencie praktycznie wszędzie w sieci, ale i tak myślę, że warto przeczytać. Ale z nastawieniem, że jest to po prostu przeciętna i schematyczna młodzieżówka ;D

      Usuń
  5. Bardzo mnie zainteresowała ta książka i myślę, że ją kupię.
    Rzadko czytam tego typu książki ale nad tą warto się zastanowić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to super, mam nadzieję, że jak już ją przeczytasz to się nie zawiedziesz ;)

      Usuń
  6. Szczerze mnie zachęciłaś. Do tej pory wahałam się, ale skoro polecasz to chętnie się z nią zapoznam :) + ciekawi mnie ten wątek podróżowania w czasie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam książki Alexandry Bracken :) "Mroczne Umysły" jej autorstwa to jedna z moich ulubionych książkowych serii. "Pasażerkę" chcę przeczytać już od dawna, a po Twojej recenzji tym bardziej nie mogę się doczekać, aż dostanę tę powieść w swoje ręce ^^

    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie.
    MÓJ BLOGFANPAGE

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Cię zachęciłam. Ja jeszcze nie miałam okazji przeczytać Mrocznych umysłów ale na pewno to nadrobię, gdy przeczytam inne zaległe książki ;D

      Usuń
  8. No właśnie od początku skojarzyło mi się z Trylogią Czasu a potem sama o tym wspomniałaś. ;) Hmmm nie jestem pewna czy mnie zaciekawią jeszcze takie młodzieżówki schematyczne ale może spróbuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ta fabuła brzmi niesamowicie ale muszę najpierw skończyć, to, co zaczęłam;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To szybko skończ poprzednią i bierz się za Pasażerkę ;D

      Usuń
  10. Twoja recenzja zachęca do przeczytania, szczególnie, że lubię czytać :*
    Zaobserwowałam z chęcią Twojego bloga i będę wpadać częściej, byłoby miło, gdybyś się odwdzieczyla :*
    http://luxwell99.blogspot.com/2017/12/drawing-forever-in-my-heart.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Zaciekawiła mnie bardzo Twoja recenzja. Książka wydaje się być wręcz idealna dla mnie zwłaszcza że jestem fanką fantastyki!
    Podoba mi się i może w niedługim czasie zakupię tę książkę :)
    Pozdrawiam
    http://ni3bi3ska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie lubię czytać książek o podróżowaniu w czasie, wolę realistyczne motywy, ale od czasu do czasu warto jest zrobić wyjątek od reguły :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie miałam jeszcze przyjemności czytać dzieł tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  14. Moje zdanie bardzo podobne- lekka książka bez efektu wow :))

    OdpowiedzUsuń
  15. Pierwszy raz słyszę o tej autorce, na pewno jej książki są godne uwagi i poszukam coś jej autorstwa.

    OdpowiedzUsuń
  16. Próbowałam przeczytać tę książkę, jednak w ogóle mnie nie wciągnęła. Niestety poddałam się i nie dokończyłam jej czytać. Nie moje klimaty. :(

    OdpowiedzUsuń
  17. Nigdy nie słyszałam o tej książce, ale brzmi mega zachęcająco.. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Książka wydaje się być bardzo ciekawa i skoro jest lekka to z pewnością przy odrobinie czasu do niej sięgnę.
    Pozdrawiam x

    OdpowiedzUsuń
  19. Słyszałam ostatnio sceptyczne opinie o tej książce od moich przyjaciółek. Niemniej jednak chciałabym sama się przekonać czy jest warta uwagi. Wymagam dość dużo od książek a w stosunku do tej boję się rozczarowania.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  20. interesująca recenzja, na pewno któregoś dnia przeczytam:)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka