Podsumowanie roku 2017

Rok 2017 minął naprawdę bardzo szybko, były w nim zarówno pracowite dni, jak i pełne luzu, w których mogłam czytać książki. Niestety, więcej było tych pracowitych, pełnych nauki. W 2017 roku założyłam zarówno bloga, jak i bookstagrama. Byłam też pierwszy raz na Targach Książki w Krakowie. Przerwa świąteczna minęła bardzo szybko, nie zdążyłam nic przeczytać. Mam nadzieję, że ferie zimowe nie zlecą tak szybko i przeczytam kilka książek.

Założenie bloga

Założyłam bloga 16 marca 2017 roku. Już w dzieciństwie lubiłam czytać książki, a w ciągu ostatnich kilku lat stało się to moją pasją. Chciałam prowadzić bloga, aby dzielić się moimi recenzjami z innymi czytelnikami i otrzymywać książki od wydawnictw. Nawet nie myślałam, że tak bardzo polubię blogowanie. W pierwszym miesiącu cieszyłam się z każdego wyświetlenia i obserwatora. Teraz mam już 125 obserwatorów i ponad 11,5 tysiąca wyświetleń. Dziękuję wszystkim odwiedzającym, że czytacie moje recenzje i mnie obserwujecie. W ubiegłym roku nawiązałam także współpracę z kilkoma wydawnictwami; Znak, Moondrive, Wydawnictwo Jaguar, SQN i Ze słownikiem. Łącznie od wydawnictw dostałam dwanaście książek, z czego aż dziesięć w formie papierowej(egzemplarze finalne). Mam nadzieję, że w nowym roku będę miała możliwość zrecenzowania większej ilości książek od wydawnictw. W 2018 roku postaram się wstawiać więcej postów i recenzji. W ubiegłym roku nie dodawałam postów podsumowujących każdy miesiąc, ale w tym roku na pewno będę je dodawała. Możliwe, że pojawią się też różne zestawienia książkowe. 

Bookstagram

Bookstagram założyłam 15 lipca i wciąż nie wierzę, że nie założyłam konta książkowego na instagramie wcześniej. Uwielbiam czytać i interesuję się fotografią, więc połączyłam te dwie pasje i zaczęłam prowadzić bookstagrama. Nie jest on może idealny, nie robię pięknych zdjęć, ale myślę, że z biegiem czasu nabiorę wprawy i moje zdjęcia będą ładniejsze. Moje konto czytelnicze obserwuje już ponad 685 osób, wstawiłam łącznie 88 zdjęć. Jeżeli jeszcze nie widzieliście mojego bookstagrama, to zapraszam TUTAJ.
Zakładając konto książkowe na instagramie nawet nie przypuszczałam, że tyle osób lubi czytać, a jest ich bardzo dużo. Cieszę się, że tak wiele osób interesuje się czytaniem, bo często dowiaduję się o super książkach, zapowiedziach, sklepach z gadżetami książkowymi i zakładkami. 

3 najbardziej lubiane zdjęcia na bookstagramie

1. Zdjęcie zrobione po Targach Książki w Krakowie - 319 polubień
2. Zdjęcie jesienne z książką "Dziesięć tysięcy słońc nad Tobą" - 304 polubienia
3. Zdjęcie z wakacji z książką "Czerwona Królowa" - 265 polubień

Przeczytane książki

W 2017 roku nie liczyłam przeczytanych książek, ale będę je liczyć w nowym roku. Mam zamiar przeczytać około 60 książek, może nawet uda się więcej. W ubiegłym roku przeczytałam około 40, jest to dość mała ilość, ale nie jest źle. Jeżeli chodzi o wyzwania czytelnicze, to biorę udział w kilku. Chciałabym przeczytać tyle książek, ile ważę(48) i przeczytać 12 książek po angielsku. Biorę również udział w wyzwaniu czytelniczym organizowanym przez portal CzytamPierwszy.

Postanowienia noworoczne
- przeczytać więcej książek niż w 2017 roku
- wziąć udział i sprostać wyzwaniom czytelniczym
- prowadzić regularnie bloga i bookstagrama
- wstawiać zestawienia książkowe 
- przeczytać wszystkie nieprzeczytane książki na moich półkach
- pojechać na kolejne Targi Książki
- czytać więcej po angielsku
- więcej czytać, mniej kupować😉

Najlepsze i najgorsze książki 2017 roku

Najlepsze i najgorsze książki 2017 roku... Hmm, tak szczerze, to sama nie wiem. Trudno wybrać, bo żadna książka nie była jakoś wybitnie dobra ani bardzo zła. W tym podsumowaniu wypiszę po prostu tytuły książek, które zapadły mi w pamięć zarówno pozytywnie, jak i negatywnie:

Najlepsze książki:

- "Black Ice" Becca Fitzpatrick 10/10
- "Zmierzch" Stephenie Meyer 9/10
- "Maybe Someday" Colleen Hoover 10/10
- "Był sobie pies" W. Bruce Cameron 9/10
- "Światło między oceanami" M.L. Stedman 9/10
- "Czerwona królowa" Victoria Aveyard 9/10
- "Tysiąc odłamków Ciebie" Claudia Gray 10/10

Najgorsze książki:

- "Księga rzeczy utraconych" John Connolly 5/10
- "Arena 13" Joseph Delaney 5/10
- "Zostań, jeśli kochasz" Gayle Forman 5/10



Targi Książki w Krakowie

W 2017 roku byłam po raz pierwszy na Targach Książki w Krakowie. Odbywały się one zaraz po moich urodzinach, więc wyjazd był po części prezentem urodzinowym. Pojechałam razem z rodzicami w niedzielę, dzień, w którym było chyba najwięcej ludzi. Powiem szczerze, że targi bardzo mi się spodobały i na pewno pojadę po raz kolejny w tym roku. Poznałam na nich dwie super osoby, Madzię madzikreads i Paulinę readforrhys które serdecznie pozdrawiam😄. Na targach było też bardzo dużo promocji. Wiele wydawnictw i księgarni oferowało świetnie zniżki i rozdawało genialne zakładki. Wróciłam z targów chyba z setką zakładek, jednym kubkiem i ośmioma książkami. Kupiłam tylko trzy, ale pięć wymieniłam na wymianie książkowej. Jedyne co mi się nie podobało na targach to zbyt duża ilość ludzi. Było to bardzo przytłaczające, a w niektórych momentach nie dało się przejść między stoiskami, tyle było ludzi. Nie wspominając już o kolejce do Martyny Wojciechowskiej, która była chyba kilometrowa. Na szczęście udało mi się dostać do stoiska epikpage, gdzie kupiłam kilka zakładek magnetycznych, naszyjnik i magnesy.  
Rok 2017 nie był zły, ale mógł być też lepszy. Mam nadzieję, że w nowym roku znajdę więcej czasu na czytanie książek, wstawianie nowych postów na bloga i dodawanie zdjęć na bookstagrama. Chciałabym też pojechać kolejny raz na Targi Książki w Krakowie, bo to naprawdę wspaniałe wydarzenie dla każdego książkoholika.
Mam nadzieję, że Wasz ubiegły rok był udany i przeczytaliście tyle książek, ile sobie postanowiliście! Piszcie w komentarzach, jak wypadł u Was rok 2017 i ile książek przeczytaliście📚.

43 komentarze :

  1. Świetne podsumowanie!! "Black ice" i "Maybe someday" były świetne! :D Ciebie też miło było poznać i mam nadzieję, że jeszcze się spotkamy na Targach :D

    zabookowanyswiatpauli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam oglądać tak super zdjęcia dopasowane do posta. Strasznie ładnie wykonane zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Podsumowanie fajne :) Ładne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdjęcia bardzo dobre, ale akurat "Światło..." mam w najgorszych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są różne opinie, ja oglądałam jeszcze film, po obejrzeniu stwierdziłam, że książka jest naprawdę dobrze napisana ;D

      Usuń
  5. Super wpis,masz naprawdę fajna pasję książkowa i podziwiam ilość przeczytanych. Trzymam kciuki za postanowienia i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! W 2018 roku chciałabym przeczytać trochę więcej :D

      Usuń
  6. Świetne podsumowanie! :) Widzę, że już niedługo pierwsze urodziny bloga - życzę kolejnych, wytrwałych lat!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow! super, że tyle czytasz :) Trzymam kciuki za Twoje postanowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow, twój bookstagram jest świetny :o

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobre podsumowanie ! 😊😊 40 książek to też dobra liczba :) oby w tym roku udało Ci się przeczytać więcej. Pozdrawiam 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Mam nadzieję, że w 2018 uda mi się przeczytać co najmniej 60 książek ;)

      Usuń
  10. Życzę, żeby ten rok obfitował Ci w tytułu, które wciągną Cię w swój niezwykły świat. Wielu współpracy oraz wielu targów. Jeszcze więcej obserwujących i czytających Twój blog. Powodzenia:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajne podsumowanie. Duzo sie u Ciebie wydarzyło:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Najbardziej cieszę się właśnie z założenia bloga, bookstagrama i z targów! :D

      Usuń
  12. Również uwielbiam "Maybe someday"<3 Bardzo mi się spodobało zdjęcie nr 2 :) Życzę spełnienia wszystkich postanowień i planów ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Maybe someday" było genialne! Też mi się podoba 2 najbardziej, jesienny klimat wygląda cudownie na zdjęciach ;D

      Usuń
  13. Powodzenia w tych noworocznych postanowieniach i challengach związanych z czytaniem :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Życzę ci udanego 2018 roku i spełnienia wszystkich postanowień! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Rewelacyjne podsumowanie! Życzę ci mocno zaczytanego 2018 roku! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. 40 książek to mało?! :o Ja ledwo 3 przeczytam a ty 5, to bardzo dobry wynik :)
    Powodzenia w postanowieniach :)
    Pozdrawiam
    FotoHart

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może to nie jest mało, ale w 2018 roku zamierzam przeczytać więcej! ;)

      Usuń
  17. Świetne podsumowanie! Widzę, że nie tylko ja tak późno je dodałam. Zaczytanego nowego roku! I samych dobroci :))

    OdpowiedzUsuń
  18. Wow to super, że założyłaś bloga i insta. Dużo się u ciebie działo w zeszłym roku :)
    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Zarówno z bloga, jak i z bookstagrama jestem bardzo zadowolona! :D

      Usuń
  19. Super, że miałaś taki produktywny rok! Gratuluję i życzę, żeby ten był równie udany♥

    Ściskam, G.
    bookish-shark.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, tobie też życzę udanego i zaczytanego 2018 roku! :D

      Usuń
  20. Niech 2018 będzie jeszcze lepszy :D

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka