"Sherlock Holmes Studium w szkarłacie" Arthur Conan Doyle

"Sherlock Holmes" to znana na całym świecie seria książek o detektywie, który razem ze swoim współlokatorem doktorem Watsonem rozwiązuje zagadki kryminalne i pełne tajemnic sprawy zabójstw i zniknięć różnych osób. Pierwsza część pt. "Studium w szkarłacie" przedstawia Sherlocka Holmesa i doktora Watsona pierwszy raz razem w akcji. Rozwikłują oni zagadkę dwóch niezwykłych morderstw w Londynie. Tajemniczy napis krwią prowadzi ich ku dalekiej przeszłości oraz motywowi zemsty za niegdyś popełnione zło...

Tytuł: "Sherlock Holmes Studium w szkarłacie"
Autor: Arthur Conan Doyle
Liczba stron: 146
Rodzaj: thriller/sensacja/kryminał

Wydawnictwo: ZYSK i SK-A


Część pierwsza sławnej serii o Sherlocku Holmesie i doktorze Watsonie pt. "Studium w szkarłacie" składa się z dwóch części. Pierwsza część to początek historii przedrukowany ze wspomnień doktora Watsona, który pisze o swoim pierwszym spotkaniu z Sherlockiem, jego dziwnych nawykach i zachowaniu oraz o próbie rozwiązania niezwykłych morderstw w Londynie, jednego w opuszczonym domu a drugiego w hotelu. Druga część "Kraina Świętych" opowiada głównie historię Johna Ferrier'a i jego córki oraz wyjaśnia, kto jest zabójcą obydwóch mężczyzn.


"Głupek zawsze znajdzie kogoś głupszego od siebie, kto zechce go podziwiać"


"Studium w szkarłacie" to świetna pierwsza część serii. Zagadka jaką rozwiązuje Sherlock i Watson jest mroczna i tajemnicza, a rozwiązanie przyczyny zabójstw nieprzewidywalne. Bardzo podziwiam Sherlocka Holmesa za jego spostrzegawczość, sposoby dedukcji oraz inteligencję. Może i jest trochę specyficzny, ale jest pozytywnym bohaterem i za to go lubię. Doktor Watson również jest osobą mądrą, chociaż to Sherlock góruje tutaj poziomem inteligencji. Polubiłam doktora Watsona za jego charakter i dociekliwość w rozwiązaniu zagadki. Obaj bohaterowie są dobrze wykreowani i ich lubię, już nie mogę doczekać się, aby po raz kolejny zobaczyć ich razem w akcji.

 
"Umysł ludzki to pusty pokoik, który powinno się umeblować według własnego wyboru"
 

Pewnie każdy z Was chociaż raz w życiu słyszał o tej serii, nie mówiąc już o osobach, które na pamięć znają wszystkie przygody Sherlocka. Czytając "Studium w szkarłacie", po raz pierwszy spotkałam się z twórczością Arthura Conana Doyle'a. Jestem mile zaskoczona. Może nie jest to książka wybitna, ale na pewno bardzo dobra. Sprawa zbrodni i jej przyczyna były bardzo dobrze przez autora wymyślone, a zakończenie jest nieprzewidywalne. Bardzo polecam wszystkim pierwszą część serii o Sherlocku Holmesie, wybitnym detektywie i doktorze Watsonie, jego współlokatorze. Następną częścią jest "Znak czterech", także jeżeli jesteście ciekawi kolejnych przygód tych dwóch panów i kolejnej zagadki do rozwiązania, to zapraszam na recenzję, której terminu jeszcze nie mogę podać, bo mam jeszcze dużo książek do przeczytania w te wakacje, ale będzie raczej pod koniec lipca albo w sierpniu.

 "Dla wielkiego umysłu nie ma rzeczy małych"


Moja opinia - 8/10


A Wy, czytaliście już którąś z (lub wszystkie) części z przygód detektywa Sherlocka Holmesa?  Jeżeli tak, to jaka jest Wasza opinia?

12 komentarzy :

  1. Niestety nie miałam okazji, czytać tej książki, ale pewnie w przyszłości po nią sięgnę :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety nie jestem przekonana do Sherlocka. Polecane, aczkolwiek raczej nie dla mnie. No cóż, nie wykluczone, że kiedyś się skuszę!
    Pozdrawiam serdecznie!
    ipstryk26.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie bylam przekonana, Ale nie żałuję że przeczytałam, bo warto, również pozdrawiam!

      Usuń
  3. Muszę koniecznie nadrobić książki o Sherlocku. Słyszałam bardzo dużo pozytywnych opinii :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam tej książki. Jakoś nie kręci mnie jego świat. Oczywiście każdy uważa inaczej 😉

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie przepadam za tego typu książkami, ale muszę przyznać szczerze ta książka podbiła moje serce. Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  6. książki nie czytałam, ale oglądałam serial- który jest jednym z moich ulubionych! Ogólnie uwielbiam Sherlocka wiec jego przygody czy to pisane czy przedstawione na ekranie dostarczają wiele emocji ♥️

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka