(Przedpremierowo) "Milion Odsłon Tash" Kathryn Ormsbee


Tash Zelenka to siedemnastoletnia dziewczyna i fangirl. Lubi oglądać filmy, jest zakochana w pisarzu(autorze Anny Kareniny), często kłóci się ze swoją siostrą i rodzicami i ma całkiem spore grono przyjaciół. Jej najlepszymi przyjaciółmi jest rodzeństwo Jack i Paul. Razem ze swoją paczką tworzy serial internetowy "Nieszczęśliwe Rodziny" na podstawie  "Anny Kareniny" Lwa Tołstoja. Nagle ich kameralny serial staje się sławny na całym świecie, liczba subskrybentów i komentarzy znacznie wzrasta, a do Tash pisze nawet jeden ze sławniejszych youtuberów - Thom Causer, prosząc o jej numer telefonu. Ale "Nieszczęśliwe Rodziny" nie tylko dostają pozytywne komentarze, zdarzają się również i hejty. Czy Tash, Jack, Paul i reszta ich przyjaciół poradzi sobie z nagłą sławą oraz falą hejtu? To lekka i przyjemna powieść nie tylko o przyjaźni, sławie i vlogowaniu, ale również o chorobie i miłości. Klimatem przypomina odrobinę sławną książkę dla młodzieży Fangirl. Jeżeli jesteś fanem/fanką twórczości Rainbow Rowell, to ta książka na pewno przypadnie Ci do gustu.


Tytuł: "Milion Odsłon Tash"
Autor: Kathryn Ormsbee
Liczba stron: 352
Rodzaj: literatura młodzieżowa

Wydawnictwo: Moondrive


Natasha Zelenka, zwana przez przyjaciół i rodzinę Tash to zwyczajna siedemnastolatka i prawdziwa fangirl. Jej pokój wypełniają plakaty i cytaty ulubionego pisarza - Lwa Tołstoja. Razem z paczką przyjaciół i starszą siostrą tworzą serial internetowy "Nieszczęśliwe Rodziny" na podstawie "Anny Kareniny" Tołstoja. Jest to raczej kameralny serial, ma kilku wiernych fanów, ale nic poza tym, mimo że paczka przyjaciół grająca w "Nieszczęśliwych Rodzinach" jest naprawdę uzdolniona aktorsko. Nagle popularna youtuberka poleca ich serial na swoim kanale, a serial zdobywa wiele nowych subskrypcji i komentarzy. Wkrótce "Nieszczęśliwe Rodziny" zostają również nominowane do najważniejszej nagrody vlogerów. Jest to dla aktorów serialu duże zaskoczenie ale i szczęście. Nigdy wcześniej nie myśleli nawet, że będą tak sławni. Jednak sława to nie tylko plusy, ale również i minusy. Między przyjaciółmi częściej dochodzi do sprzeczek, pojawiają się negatywne i złośliwe komentarze, odchodzi Klaudie, starsza siostra Tash a nagrywanie nowych odcinków wiąże się z jeszcze większą presją niż wcześniej. Czy Tash i jej przyjaciele udźwigną ciężar sławy? Czy główna bohaterka pozwoli sobie na miłość w świecie rzeczywistym? Jeżeli chcecie się tego dowiedzieć, sięgnijcie po tą książkę. Premiera już 17 sierpnia!

"Nie należy bać się zmian, ponieważ zmiany przypominają ci, że żyjesz, że w twoim życiu coś się dzieje"


Książka jest świetna nie tylko pod kątem fabuły, ale i okładki. Piękna oprawa zachwyci każdego nastolatka(i nie tylko) swoją oryginalnością i młodzieżowym charakterem. Styl pisania autorki jest lekki i przyjemny, bardzo przyjemnie czytało mi się historię o Tash. Bohaterowie w książce byli doskonale wykreowani. Główna bohaterka jest osobą ambitną i zabawną, ale czasem irytowała mnie swoim zachowaniem. Jednak i tak ją polubiłam, mimo tej jednej wady była ciekawą postacią. Najlepszą osobą w tej książce według mnie jest Paul, najlepszy przyjaciel Tash i brat Jack. Jest przystojny, mądry, ma poczucie humoru, ale potrafi być też czuły i wrażliwy. Jego siostra Jack jest osobą ponurą i chłodną, ale jest również wierną przyjaciółką Tash. Dość ważną bohaterką jest starsza siostra głównej bohaterki, Klaudie. Jest mądra i ambitna, wszyscy uważają ją za lepszą wersję Tash, ale tak naprawdę to obydwie dziewczyny są inteligentne. Po prostu mają różne zainteresowania. Tash interesuje świat filmowania i książek, a Klaudie idzie na studia inżynierskie i interesuje się sportem, dlatego jest ulubienicą taty, a wszyscy uważają ją za ideał. Ja osobiście niezbyt polubiłam Klaudie, bo jest osobą samolubną i wolała spotykać się z fałszywymi przyjaciółkami niż nagrywać serial z prawdziwymi przyjaciółmi i spędzać czas z rodziną. Moją ulubioną postacią w książce był zdecydowanie Paul, jeżeli przeczytacie "Milion Odsłon Tash", to zrozumiecie dlaczego.

"Jeśli chcesz szansy na szczęście, trwaj. Tak, życie potrafi dokopać, ale dopóki żyjesz, masz szansę na szczęście"

Książkę wybrałam do wyzwania z Reading Week - Słoneczny Look, czyli książka z najbardziej wakacyjną okładką i do wyzwania z Read Week na najbardziej letnią okładkę.

Książkę zdecydowanie polecam, to idealna powieść do przeczytania w wakacje. Jest to historia skierowana bardziej do dziewczyn, ale chłopakom też może się spodobać. Jeżeli jesteście ciekawi tej książki/lubicie literaturę młodzieżową/podobała Wam się Fangirl/zainteresowała Was oryginalna fabuła o serialu internetowym i vlogowaniu to zachęcam do przeczytania, bo naprawdę warto.


Moja ocena książki - 9/10          


Za możliwość przeczytania książki bardzo dziękuję wydawnictwu Moondrive 
 
https://shop.moondrive.pl/

16 komentarzy :

  1. Opis jest bardzo ciekawy chociaż waham się. Zbyt często sięgałem po książki młodzieżowy a po recenzji raczej taki temat nie za bardzo przypadłby mi do gustu. Chociaż kto wie.

    tutajjestem-lekkomyslny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może by się spodobało, mi bardzo przypadło do gustu, polecam ;)

      Usuń
  2. Fajnie napisana recenzja, trochę nie mój typ ale przekonująco brzmi.

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi fajnie ciekawa jestem czy jest film oparty na ksiazce

    OdpowiedzUsuń
  4. Twoja recenzja przekonała mnie do przeczytania tej książki haha Dzięki!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajna recenzja, myślę, że książka jak najbardziej by mi się spodobała <3
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  6. Zastanawiałam się nad ta książka, bo nie miałam okazji przeczytać jeszcze książki "Fangirl", ale po opisie i twojej opinii chyba chętnie siegne po obie z nich :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam obydwie, Fangirl jest o życiu studenckim i przyjaźni, bardzo fajnie napisana

      Usuń
  7. To chyba książka nie dla mnie, za bardzo przypomina mi Fangirl, która rozczarowała mnie swoją fabułą. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, może jednak kiedyś spróbujesz przeczytać i Ci się spodoba, warto ;)

      Usuń
  8. Książka wydaje się być ciekawa i tematyka jak najbardziej dopasowana do aktualnych realiów :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka